Mostecký autodrom, dnes již legenda s více než třicetiletou tradicí. Okruh, který slouží nejen mezinárodním závodům automobilů, motocyklů a tahačů, ale i zkušebním jízdám vyvíjených vozů, cvičením řidičů IZS a dalším preventivním programům pro širokou veřejnost, je nyní ohrožen městskou protihlukovou vyhláškou.
Novou protihlukovou vyhlášku navrhli obyvatelé městské části Souš na konci minulého roku a k jejímu schválení došlo 7. března mosteckým zastupitelstvem. Konkrétně zakazuje jakoukoliv hlučnou činnost a její platnost je stanovena na státní svátky (po celý den), všední dny (po 18. hodině) a neděle (po 12. hodině). Právě neděle a její omezení tvoří největší problém pro mostecký autodrom, který už má motoristické akce na letošní rok naplánované, přičemž většina z nich je „víkendových“.
Společnost Autodrom Most upozornila, že pořádání prestižních závodů vyjde na miliony korun a další desítky milionů si vyžádají protihluková opatření. Vyhláška ale počítá s výrazným omezením, včetně absence nedělního programu. „Nastane-li tato situace, přijde autodrom o výnosy, z nichž výše zmíněné aktivity financoval a měl financovat,“ uvedl mluvčí autodromu Jan Foukal. Text vyhlášky teď analyzují odborníci na právo, zdraví a hygienu. Po jejich stanovisku se rozhodne, co bude dál. Cílem je však samozřejmě okruh zachovat.
Vyhláška v dané době zakazuje používání hlučných strojů, přístrojů a zařízení a veškeré další činnosti, které vytvářejí souvisle po dobu přes 5 minut hluk, vibrace či dunění. Zcela úmyslně je tak nekonkrétní a nijak nezmiňuje ani autodrom, protože nemůže být diskriminační, ale má postihnout co nejvíce rušivých činností. Za případné porušení hrozí pokuta až 200 tisíc korun a řešit jej bude městská policie ve spolupráci s magistrátem města. Primátor Jan Paparega očekává, že radnice obdrží žádosti o výjimky. Vyhláška je umožňuje. „Výjimky bude projednávat rada,“ řekl primátor. Ta bude podle něj pečlivě vybírat, co povolí a co ne.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?