Mostecký autodrom, dnes již legenda s více než třicetiletou tradicí. Okruh, který slouží nejen mezinárodním závodům automobilů, motocyklů a tahačů, ale i zkušebním jízdám vyvíjených vozů, cvičením řidičů IZS a dalším preventivním programům pro širokou veřejnost, je nyní ohrožen městskou protihlukovou vyhláškou.
Novou protihlukovou vyhlášku navrhli obyvatelé městské části Souš na konci minulého roku a k jejímu schválení došlo 7. března mosteckým zastupitelstvem. Konkrétně zakazuje jakoukoliv hlučnou činnost a její platnost je stanovena na státní svátky (po celý den), všední dny (po 18. hodině) a neděle (po 12. hodině). Právě neděle a její omezení tvoří největší problém pro mostecký autodrom, který už má motoristické akce na letošní rok naplánované, přičemž většina z nich je „víkendových“.
Společnost Autodrom Most upozornila, že pořádání prestižních závodů vyjde na miliony korun a další desítky milionů si vyžádají protihluková opatření. Vyhláška ale počítá s výrazným omezením, včetně absence nedělního programu. „Nastane-li tato situace, přijde autodrom o výnosy, z nichž výše zmíněné aktivity financoval a měl financovat,“ uvedl mluvčí autodromu Jan Foukal. Text vyhlášky teď analyzují odborníci na právo, zdraví a hygienu. Po jejich stanovisku se rozhodne, co bude dál. Cílem je však samozřejmě okruh zachovat.
Vyhláška v dané době zakazuje používání hlučných strojů, přístrojů a zařízení a veškeré další činnosti, které vytvářejí souvisle po dobu přes 5 minut hluk, vibrace či dunění. Zcela úmyslně je tak nekonkrétní a nijak nezmiňuje ani autodrom, protože nemůže být diskriminační, ale má postihnout co nejvíce rušivých činností. Za případné porušení hrozí pokuta až 200 tisíc korun a řešit jej bude městská policie ve spolupráci s magistrátem města. Primátor Jan Paparega očekává, že radnice obdrží žádosti o výjimky. Vyhláška je umožňuje. „Výjimky bude projednávat rada,“ řekl primátor. Ta bude podle něj pečlivě vybírat, co povolí a co ne.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.