Mostecký autodrom, dnes již legenda s více než třicetiletou tradicí. Okruh, který slouží nejen mezinárodním závodům automobilů, motocyklů a tahačů, ale i zkušebním jízdám vyvíjených vozů, cvičením řidičů IZS a dalším preventivním programům pro širokou veřejnost, je nyní ohrožen městskou protihlukovou vyhláškou.
Novou protihlukovou vyhlášku navrhli obyvatelé městské části Souš na konci minulého roku a k jejímu schválení došlo 7. března mosteckým zastupitelstvem. Konkrétně zakazuje jakoukoliv hlučnou činnost a její platnost je stanovena na státní svátky (po celý den), všední dny (po 18. hodině) a neděle (po 12. hodině). Právě neděle a její omezení tvoří největší problém pro mostecký autodrom, který už má motoristické akce na letošní rok naplánované, přičemž většina z nich je „víkendových“.
Společnost Autodrom Most upozornila, že pořádání prestižních závodů vyjde na miliony korun a další desítky milionů si vyžádají protihluková opatření. Vyhláška ale počítá s výrazným omezením, včetně absence nedělního programu. „Nastane-li tato situace, přijde autodrom o výnosy, z nichž výše zmíněné aktivity financoval a měl financovat,“ uvedl mluvčí autodromu Jan Foukal. Text vyhlášky teď analyzují odborníci na právo, zdraví a hygienu. Po jejich stanovisku se rozhodne, co bude dál. Cílem je však samozřejmě okruh zachovat.
Vyhláška v dané době zakazuje používání hlučných strojů, přístrojů a zařízení a veškeré další činnosti, které vytvářejí souvisle po dobu přes 5 minut hluk, vibrace či dunění. Zcela úmyslně je tak nekonkrétní a nijak nezmiňuje ani autodrom, protože nemůže být diskriminační, ale má postihnout co nejvíce rušivých činností. Za případné porušení hrozí pokuta až 200 tisíc korun a řešit jej bude městská policie ve spolupráci s magistrátem města. Primátor Jan Paparega očekává, že radnice obdrží žádosti o výjimky. Vyhláška je umožňuje. „Výjimky bude projednávat rada,“ řekl primátor. Ta bude podle něj pečlivě vybírat, co povolí a co ne.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?