Aktuálně nejlepším a nejdražším vozem v nabídce BMW je model s označením M760Li xDrive. A kdo si myslel, že už se nedá vylepšit, díky tomuto článku budou jeho pochyby rozprášeny.
Když vynecháme fakt, že pod kapotou nejvyšší verze sedmičky pracuje 6,6litrový dvanáctiválec s výkonem 610 koní a z nuly na stovku umí velké BMW zrychlit za 3,7 sekundy, pak se tenhle krasavec dočkal některých dalších doplňků z katalogu BMW Individual.
Nelze se divit, že základní cena za vůz neklesne pod 4,6 milionu Kč. Novinkou v nabídce je metalický lak karoserie Frozen Dark Brown z kolekce BMW Individual. Vše podtrhují 20palcová litá kola s dvojitými paprsky a v kabině přibylo čalounění prémiovou kůží Merino v odstínu Cashmere Beige.
Další možností je zvolit vyšité loga na hlavových opěrkách, potažený strop Alcantarou v antracitovém odstínu. Špičkou nabídky je také dekorace z pravého dřeva s lakem piánová čerň. A jak je na tom novinka po cenové stránce? Již jsme si řekli, že základ nejde pod 4,6 milionu. Jenže další příplatky navyšují cenu raketovým tempem. Lak za sto tisíc, kožené čalounění za dvěstě tisíc a rázem máte novou sedmičku s cenou luxusního rodinného baráku s cenovkou začínající číslovkou pět.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.