Španělský výrobce Seat se rozhodl, že obohatí nabídku Leona o další verzi. Základem bude současná Cupra, k jejímuž názvu přibude písmenko R.
Právě dodatkové písmenko R bude značit, že tohle bude víc než jen sportovní Leon. Podle nových zpráv se dočkáme o něco vyššího výkonu, který by měl překročit dosavadní hranici 300 koní. Otázkou je, kolik přesně hodlá Seat nabídnout, protože si nejsme jisti, zda by se převýšení parametrů ze strany Španělů líbilo Volkswagenu.
Přesto vše má kabina nabídnout pět míst k sezení a určitě čekejme výhradně pětidvířko. Ba co víc, má se jednat o speciální limitovanou sérii, takže se dá předpokládat, že to bude něco ve stylu Golfu GTI Clubsport S. Podle našich předpokladů se určitě dostane na drobné změny podvozku a v kabině by nebylo od věci, kdyby se objevily lepší dekory.
Ještě zajímavější je zpráva o tom, že Rkový Leon Cupra dorazí ještě letos. Předpokládá se, že jeho premiéra proběhne nejpozději na podzim. O to lepší zprávou je, že chvíli po něm dorazí i sportovní Ateca Cupra. Její příchod potvrdil sám Matthias Rabe, což je víceprezident zodpovědný za vývoj nových modelů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.