Poptávka po prověřování ojetých vozidel enormně roste. Jen za leden 2017 bylo v bezplatném systému VinCheck prověřeno 38 518 VIN, tedy identifikačních čísel vozidel. Oproti lednu 2016 to je nárůst o 45,3 % (v lednu 2016 bylo v systému VinCheck kontrolováno 26 507 VIN). Z celkového počtu bylo 33,9 % vozidel prověřováno autobazary a dalšími obchodníky s ojetými vozidly. Soukromé osoby pak prověřovaly zbylých 66,1 % vozidel.
Statistika tak kromě jiného potvrzuje fakt, že více než polovina ojetých vozidel se v České republice prodá tzv. „na ulici“. Právě vozidla prodávaná mimo autobazary však představují největší riziko. Především proto, že relevantních informací o vozidlech je v České republice zoufalý nedostatek a stávají se zdrojem výnosného byznysu.
Za celý rok 2016 bylo v systému VinCheck prověřeno 385 323 VIN. „Toto číslo nás na jedné straně velmi příjemně překvapilo, na druhé straně však velmi nelítostně nastavilo zrcadlo celkové situaci na českém trhu ojetých vozidel“, říká Dalibor Žák ze společnosti VinCheck. Podle něj je totiž největším problémem nedostatek relevantních a veřejně dostupných informací o vozidlech na českém trhu. „Na jedné straně neustále čteme o tom, jak stárne český vozový park a kolik vozidel má nějakou právní nebo technickou vadu, ale na druhé straně stát v této věci jen nečinně přihlíží,“ domnívá se Žák.
Příklad bychom si mohli vzít třeba ze Slovenska, kde v rámci projektu EUCARIS zprovoznili modul MilAge, který sdílí informace o vozidlech mezi národními databázemi. Jedná se o evropsky vůbec první pilotní projekt, který vyměňuje informace mezi zeměmi EU v oblasti historie najetých kilometrů na vládních úrovních. „Takové informace by pak mohly být přístupné každému žadateli, i třeba za administrativní poplatek podobně jako například informace z katastru nemovitostí,“ domnívá se Žák. Například v Belgii je pak takový dokument dokonce povinnou přílohou smluvní dokumentace při prodeji vozidla.
Aktuálně lze prověřit vozidlo v databázi Ministerstva dopravy a u komerčních společností. Podle Žáka je to ale zoufale nedostatečné: „Ministerstvo dopravy se obává zneužití osobních údajů, takže si v jejich systému můžete prověřit pouze vlastní vozidlo. Před koupí si ho tedy neprověříte.“ Podle Žáka nejsou dostatečné ani komerční systémy: „Služba je relativně drahá a poskytované údaje jsou bez záruky. Ve chvíli, kdy vybíráte například z deseti vozidel, vás takové prověření vyjde na několik tisíc korun a stejně nemáte jistotu, že jsou informace 100% pravdivé.“
Podle Žáka je tak jediným smysluplným řešením poskytování informací z Registru vozidel široké veřejnosti. Do Registru by pak data měly poskytovat nejen STK, ale také výrobci, importéři, servisy, leasingové a pojišťovací společnosti.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.