Poptávka po prověřování ojetých vozidel enormně roste. Jen za leden 2017 bylo v bezplatném systému VinCheck prověřeno 38 518 VIN, tedy identifikačních čísel vozidel. Oproti lednu 2016 to je nárůst o 45,3 % (v lednu 2016 bylo v systému VinCheck kontrolováno 26 507 VIN). Z celkového počtu bylo 33,9 % vozidel prověřováno autobazary a dalšími obchodníky s ojetými vozidly. Soukromé osoby pak prověřovaly zbylých 66,1 % vozidel.
Statistika tak kromě jiného potvrzuje fakt, že více než polovina ojetých vozidel se v České republice prodá tzv. „na ulici“. Právě vozidla prodávaná mimo autobazary však představují největší riziko. Především proto, že relevantních informací o vozidlech je v České republice zoufalý nedostatek a stávají se zdrojem výnosného byznysu.
Za celý rok 2016 bylo v systému VinCheck prověřeno 385 323 VIN. „Toto číslo nás na jedné straně velmi příjemně překvapilo, na druhé straně však velmi nelítostně nastavilo zrcadlo celkové situaci na českém trhu ojetých vozidel“, říká Dalibor Žák ze společnosti VinCheck. Podle něj je totiž největším problémem nedostatek relevantních a veřejně dostupných informací o vozidlech na českém trhu. „Na jedné straně neustále čteme o tom, jak stárne český vozový park a kolik vozidel má nějakou právní nebo technickou vadu, ale na druhé straně stát v této věci jen nečinně přihlíží,“ domnívá se Žák.
Příklad bychom si mohli vzít třeba ze Slovenska, kde v rámci projektu EUCARIS zprovoznili modul MilAge, který sdílí informace o vozidlech mezi národními databázemi. Jedná se o evropsky vůbec první pilotní projekt, který vyměňuje informace mezi zeměmi EU v oblasti historie najetých kilometrů na vládních úrovních. „Takové informace by pak mohly být přístupné každému žadateli, i třeba za administrativní poplatek podobně jako například informace z katastru nemovitostí,“ domnívá se Žák. Například v Belgii je pak takový dokument dokonce povinnou přílohou smluvní dokumentace při prodeji vozidla.
Aktuálně lze prověřit vozidlo v databázi Ministerstva dopravy a u komerčních společností. Podle Žáka je to ale zoufale nedostatečné: „Ministerstvo dopravy se obává zneužití osobních údajů, takže si v jejich systému můžete prověřit pouze vlastní vozidlo. Před koupí si ho tedy neprověříte.“ Podle Žáka nejsou dostatečné ani komerční systémy: „Služba je relativně drahá a poskytované údaje jsou bez záruky. Ve chvíli, kdy vybíráte například z deseti vozidel, vás takové prověření vyjde na několik tisíc korun a stejně nemáte jistotu, že jsou informace 100% pravdivé.“
Podle Žáka je tak jediným smysluplným řešením poskytování informací z Registru vozidel široké veřejnosti. Do Registru by pak data měly poskytovat nejen STK, ale také výrobci, importéři, servisy, leasingové a pojišťovací společnosti.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?