Drahé havarijní pojištění? Víme, jak ušetřit i desítky procent

ar1, 14. února 2017, 14:14 Google+

Havárie, živelní událost, odcizení i vandalismus. To jsou příklady toho, před čím mohou řidiči a majitelé aut své vozy chránit pomocí havarijního pojištění. Na rozdíl od povinného ručení je toto pojištění dobrovolné a zvlášť u dražších vozů se může jeho cena vyšplhat i na několik desítek tisíc korun. Na výslednou částku však má vliv hned několik faktorů, díky kterým lze i výrazně ušetřit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
nehoda, ilustrační fotografie

nehoda, ilustrační fotografie | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Na cenu havarijního pojištění má v prvé řadě vliv stáří samotného vozu. Na co ale hřeší velká část majitelů pojištěných aut, je fakt, že auto s plynoucím časem mění svou cenu a původní částka, na kterou bylo před rokem či dvěma pojištěno, již dávno neodpovídá realitě. A majitel tak vlastně pojistku přeplácí. Vyplatí se proto jednou za rok či za dva stávající smlouvu změnit. U řady českých pojišťoven je to možné jen ke konci platnosti původní smlouvy, a to sepsáním smlouvy nové, další pak ale nabízejí i možnost smlouvu během trvání její platnosti upravit. Ušetřit se tak dají i desítky procent z ceny pojistného.

Vedle toho nabízejí tuzemské pojišťovny řadu různých slev. Cenové zvýhodnění kolem dvaceti procent lze například získat díky zabezpečení automobilu. „V havarijním pojištění poskytujeme slevu až dvacet procent za zabezpečení. Slevy jsou odstupňovány dle úrovně zabezpečení – nejnižší sleva v jednotkách procent je poskytnuta za mechanické zabezpečení, nejvyšší za kombinaci mechanického a aktivního a pasivního vyhledávání. Zde se jedná až o oněch zmíněných dvacet procent,“ uvedla nám Ivana Buriánková, mluvčí České pojišťovny.

Slevu v jednotkách procent je tak možné získat například díky pískování skel, zámku řadicí páky či volantu, peníze ušetří rovněž imobilizéry, alarmy a další novinky v oblasti zabezpečení ovládání vozu. Nejvyšší slevu pak nabízí kombinace s některým z vyhledávacích systémů. „Úspěšnost nalezení vozu po krádeži se v případě našeho systému dlouhodobě pohybuje kolem 98 procent a vůz se majiteli zpravidla vrací do dvou hodin. Pojišťovny u navráceného vozu neřeší pojistnou událost, tedy nevyplácejí peníze, a proto jsou ochotné poskytnout výrazné slevy. Například Kooperativa nabízí slevu až 75 %, pokud je ve voze nainstalovaný náš systém,“ nastínil Petr Rybníček, specialista na zabezpečení a vyhledávání vozidel systémem SHERLOG.

U velké části pojišťoven je standardem sleva při objednání havarijního pojištění on-line. Ta se pohybuje kolem 20 až 25 procent, nabídku se proto vyplatí sledovat. Cenové zvýhodnění s sebou často nese i sjednání povinného ručení a havarijního pojištění najednou u jedné pojišťovny. Ušetřit peníze se dají rovněž tím, že nezvolíte takzvanou all risk variantu, která kryje jak případy havárie, tak poškození živly, odcizení a vandalismus, ale vyberete si to, co vzhledem ke stáří vozu a jeho stavu opravdu nutně potřebujete.

Cenové zvýhodnění lze pak v neposlední řadě získat u některých pojišťoven například nízkým ročním nájezdem. „Klient může ušetřit při ročním nájezdu do 20 000 kilometrů až 25 % z povinného ručení i havarijního pojištění. Jezdí-li zákazník hodně po dálnici, může být nájezd vyšší, protože kilometry na dálnici jako nejbezpečnějším druhu komunikace se započítávají jen z poloviny,“ sdělila nám mluvčí Uniqa pojišťovny Eva Svobodová.

Nakonec má na cenu havarijního pojištění vliv i samotná jízda řidiče. Podobně jako u povinného ručení zde zpravidla platí, že pokud řidič jezdí bez nehod, získává každoročně bonus v podobě několikaprocentní slevy na pojistném. Takto lze postupně dosáhnout až padesátiprocentního zlevnění.

Vytisknout

Diskuze: Drahé havarijní pojištění? Víme, jak ušetřit i desítky procent

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Řidič za volantem (ilustrační foto)

Řídíte auto? Pak velký pozor na tyto léky

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud