I když je automobilový svět zaměřen na novou desátou generaci Hondy Civic, málokdo myslí na to, jak to vlastně bude s příchodem verze kombi. Podle posledních zpráv totiž nejsou vyhlídky na ní nic moc.
Jde o to, že s premiérou nového Civicu všichni okukují ceníky, specifikace a zajímají se o verzi Type R. Jenže devátá generace Civicu se zatím stále prodává a verze kombi i vyrábí. Přitom se jedná o skvělou alternativu k zavedeným hráčům na trhu, kdy jí dokáže v několika aspektech pěkně zatápět.
Honda ale přichází s celkem šokující zprávou. Podle ní se montážní linky zastaví na konci letošního roku a kdo bude doufat v nový Civic X Tourer, bude mít smůlu. Desáté provedení tohoto modelu je totiž globálním vozem a verze kombi se této kategorie nevejde. Současně s tím visí otazník nad budoucností dieselové jednotky i-DTEC.
Stále přísnější emisní limity jsou likvidátorem mnoha modelů nebo respektive jejich verzí. Hondě se navíc již nevyplácí vývoj naftových jednotek, jelikož s tím souvisí vyšší vývojové a výrobní náklady. Úplný konec nafty pod kapotou Civicu ale zatím nečekejte. Letos se ukáže provedení s modernizovaným čtyřválcem 1,6 i-DTEC, ale další generace vozu jej už nedostane.
místo toho dorazí hybridní soustrojí. To můžeme čekat i u aktuální nové Hondy CR-V. Ta bude po modelu NSX druhým vozem v nabídce, kde se něco takového objeví. Až postupem času se elektrifikace dostane pod "kůži" Civicu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?