I když je automobilový svět zaměřen na novou desátou generaci Hondy Civic, málokdo myslí na to, jak to vlastně bude s příchodem verze kombi. Podle posledních zpráv totiž nejsou vyhlídky na ní nic moc.
Jde o to, že s premiérou nového Civicu všichni okukují ceníky, specifikace a zajímají se o verzi Type R. Jenže devátá generace Civicu se zatím stále prodává a verze kombi i vyrábí. Přitom se jedná o skvělou alternativu k zavedeným hráčům na trhu, kdy jí dokáže v několika aspektech pěkně zatápět.
Honda ale přichází s celkem šokující zprávou. Podle ní se montážní linky zastaví na konci letošního roku a kdo bude doufat v nový Civic X Tourer, bude mít smůlu. Desáté provedení tohoto modelu je totiž globálním vozem a verze kombi se této kategorie nevejde. Současně s tím visí otazník nad budoucností dieselové jednotky i-DTEC.
Stále přísnější emisní limity jsou likvidátorem mnoha modelů nebo respektive jejich verzí. Hondě se navíc již nevyplácí vývoj naftových jednotek, jelikož s tím souvisí vyšší vývojové a výrobní náklady. Úplný konec nafty pod kapotou Civicu ale zatím nečekejte. Letos se ukáže provedení s modernizovaným čtyřválcem 1,6 i-DTEC, ale další generace vozu jej už nedostane.
místo toho dorazí hybridní soustrojí. To můžeme čekat i u aktuální nové Hondy CR-V. Ta bude po modelu NSX druhým vozem v nabídce, kde se něco takového objeví. Až postupem času se elektrifikace dostane pod "kůži" Civicu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.