Jde o to, že s premiérou nového Civicu všichni okukují ceníky, specifikace a zajímají se o verzi Type R. Jenže devátá generace Civicu se zatím stále prodává a verze kombi i vyrábí. Přitom se jedná o skvělou alternativu k zavedeným hráčům na trhu, kdy jí dokáže v několika aspektech pěkně zatápět.
Honda ale přichází s celkem šokující zprávou. Podle ní se montážní linky zastaví na konci letošního roku a kdo bude doufat v nový Civic X Tourer, bude mít smůlu. Desáté provedení tohoto modelu je totiž globálním vozem a verze kombi se této kategorie nevejde. Současně s tím visí otazník nad budoucností dieselové jednotky i-DTEC.
Stále přísnější emisní limity jsou likvidátorem mnoha modelů nebo respektive jejich verzí. Hondě se navíc již nevyplácí vývoj naftových jednotek, jelikož s tím souvisí vyšší vývojové a výrobní náklady. Úplný konec nafty pod kapotou Civicu ale zatím nečekejte. Letos se ukáže provedení s modernizovaným čtyřválcem 1,6 i-DTEC, ale další generace vozu jej už nedostane.
místo toho dorazí hybridní soustrojí. To můžeme čekat i u aktuální nové Hondy CR-V. Ta bude po modelu NSX druhým vozem v nabídce, kde se něco takového objeví. Až postupem času se elektrifikace dostane pod "kůži" Civicu.