I když je automobilový svět zaměřen na novou desátou generaci Hondy Civic, málokdo myslí na to, jak to vlastně bude s příchodem verze kombi. Podle posledních zpráv totiž nejsou vyhlídky na ní nic moc.
Jde o to, že s premiérou nového Civicu všichni okukují ceníky, specifikace a zajímají se o verzi Type R. Jenže devátá generace Civicu se zatím stále prodává a verze kombi i vyrábí. Přitom se jedná o skvělou alternativu k zavedeným hráčům na trhu, kdy jí dokáže v několika aspektech pěkně zatápět.
Honda ale přichází s celkem šokující zprávou. Podle ní se montážní linky zastaví na konci letošního roku a kdo bude doufat v nový Civic X Tourer, bude mít smůlu. Desáté provedení tohoto modelu je totiž globálním vozem a verze kombi se této kategorie nevejde. Současně s tím visí otazník nad budoucností dieselové jednotky i-DTEC.
Stále přísnější emisní limity jsou likvidátorem mnoha modelů nebo respektive jejich verzí. Hondě se navíc již nevyplácí vývoj naftových jednotek, jelikož s tím souvisí vyšší vývojové a výrobní náklady. Úplný konec nafty pod kapotou Civicu ale zatím nečekejte. Letos se ukáže provedení s modernizovaným čtyřválcem 1,6 i-DTEC, ale další generace vozu jej už nedostane.
místo toho dorazí hybridní soustrojí. To můžeme čekat i u aktuální nové Hondy CR-V. Ta bude po modelu NSX druhým vozem v nabídce, kde se něco takového objeví. Až postupem času se elektrifikace dostane pod "kůži" Civicu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.