Není to tak dávno, co byla nejoblíbenější barvou automobilů stříbrná. Relativně nudný odstín, objevující ve velké míře například na služebních aut, je ale minulostí. Její místo už před pěti lety zaujal jiný světlý odstín, jenž se na výsluní drží i pro letošní rok. Zatímco stříbrná dále padá…
Axalta Coating System je vedoucím dodavatelem tekutých i práškových barev pro automobilový průmysl. To je poměrně dostatečné oprávnění pro stanovení žebříčku nejpopulárnějších barev nových automobilů. Již 64. ročník ovládla opět bílá (se 37 procenty), objevující se na výsluní již od roku 2011, kdy vystřídala stříbrnou. Ta se letos opět propadla a v žebříčku figuruje až na třetím místě s 11 procenty, stejného výsledku navíc dosáhla také šedá. Před ně se dostala s 18 procenty černá, nejoblíbenější barva z let 1987 až 1997 s výjimkou roku 1995, kdy uspěla modrá. Ta je aktuálně na děleném čtvrtém místě s červenou a hnědou/béžovou. Žlutá získala 3 procenta, zelená a další odstíny pak dokonce jen 1 procento.
Zajímavá je situace v jednotlivých světových regionech. V Evropě je nejpopulárnější bílá, následovaná černou a šedou (ta má se 17 procenty největší podíl právě na starém kontinentu). Dominantní postavení má bílá také v Asii, kde drží téměř polovinu trhu a pokud budeme ještě více specifičtí, v Číně má bílá 57 procent, v Japonsku 34 procent a v Jižní Koreji 33 procent. Jedinou výjimku představuje Indie, v níž se 31 procenty vede stříbrná. Severní i Jižní Amerika opět shodně volí bílou, zajímavostí však je, že v USA a Kanadě lidé nejčastěji ze všech regionů, jež studie obsahuje, sahají po červené, a to až v deseti procentech případů. Takového výsledku žádná z výraznějších barev nedosahuje, žlutá má s pěti procenty nejvíce v Číně a modrá s devíti procenty, respektive zelená s pěti procenty, v Rusku. I tamnímu trhu ale vládne bílá. Nepřekvapivě v Africe je téměř každé druhé nové auto bílé.
Jaká je situace na našem trhu? V loňském roce se prodalo 237 780 nových automobilů, z nichž hned 29,5 procenta (tedy 70 139 aut) bylo lakováno bílou barvou. 50 130 aut, tedy 21,1 procenta koláče, má šedý lak, 32 224 aut, tedy 13,6 procenta koláče, má modrý lak a 28 687 aut, tedy 12,1 procenta koláče, má černý lak. Zajímavostí je, že stříbrný vůz si za prvních jedenáct měsíců koupilo jen 314 zákazníků, je ale možné, že mnoho stříbrných vozů je zahrnuto mezi šedými. Z výraznějších odstínů jednoznačně dominuje červená s 26 515 registrovanými automobily, žlutá nebo žlutozelená se vyskytuje na 4925 autech. A jakou barvu má vaše auto? Vyjádřete se v naší anketě!
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!