Mysleli jste si, že automobil s kuchyní musí mít obrovské rozměry typu Volkswagen California? Pak byste měli vidět tohoto malého Smarta.
V jeho skromném zavazadlovém prostoru je zabudované velké množství výbavy do kuchyně. Díky tomu zde najdeme indukční desku, kávovar, odšťavňovač nebo příborník. Takovou výbavu přitom najdeme jen v obytných přívěsech.
O to víc zaujme výbava tohoto malého dvoumístného Smarta. Vůz byl představen na výstavě v italské Boloni a dostal název ForFood. Specifikem této verze je nejen výbava do kuchyně, ale také podpis šéfkuchaře Davida Oldaniho, jenž je držitelem hvězdy Michelin. Sponzorem přestavby je také světoznámá značka kávy Lavazza.
Vše se přitom nachází v zavazadlovém prostoru a ačkoliv je poměrně skromný, najdeme v něm díky šikovnosti pracovníků Smartu velké množství výbavy. Ve spodní části dvoudílného víka kufru je například zabudován příborník a také indukční deska s jedním panelem. V autě nechybí kávovar, odšťavňovač i co víc, je tady i kompaktní chladnička!
Extravagantní Smart ForFood však bohužel nečeká sériová výroba. Prodejní potenciál takového vozu by na trhu nebyl moc velký, a tak nejspíše zůstane pouhým jednokusovým výstavním exemplářem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.