Japonská Toyota se v posledních týdnech potácí v problémech. Po nefunkční parkovací brzdě u modelu Prius se nově objevil problém, který bude Toyotu stát 3,4 miliardy dolarů. O co jde?
Celá tahle suma půjde na odškodnění zákazníků z nedávno prohrané hromadné žaloby ze strany Američanů. Ti si stěžovali na to, že modely Tacoma, Tundra a Sequoia mají velké problémy s korozí rámu. Po následném vyšetřování se zjistilo, že tímto problémem je postiženo na 1,5 milionu kusů.
Následně se tak začaly číslit náklady na výměnu všech rámů a výsledek? Celková částka vychází na 3,37 miliardy dolarů, což je v přepočtu na naší měnu okolo 86 miliard korun! Toyota však i nadále říká, že nikde neudělala chybu. Podle ní si stále stojí za kvalitou a spolehlivostí svých vozů a tak v rámci vyrovnání chce vše smést ze stolu bezplatnou opravou a dodatečným zlepšením ochrany proti korozy.
Psali jsme: Problémy s novým Priusem, Hilux se může převrátit, co s tím Toyota udělá?
Za poslední dobu to přitom není jediný problém Toyoty. Nedávno jsme vás informovali o tom, že nový Hilux se může v extrémní situaci na silnici převrátit. Menší Prius se zase může pro změnu rozjet z místa, a to i když aktivujete parkovací nožní brzdu. Ostatně, o všem si můžete přečíst v odkazech výše.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.