Japonská Toyota se v posledních týdnech potácí v problémech. Po nefunkční parkovací brzdě u modelu Prius se nově objevil problém, který bude Toyotu stát 3,4 miliardy dolarů. O co jde?
Celá tahle suma půjde na odškodnění zákazníků z nedávno prohrané hromadné žaloby ze strany Američanů. Ti si stěžovali na to, že modely Tacoma, Tundra a Sequoia mají velké problémy s korozí rámu. Po následném vyšetřování se zjistilo, že tímto problémem je postiženo na 1,5 milionu kusů.
Následně se tak začaly číslit náklady na výměnu všech rámů a výsledek? Celková částka vychází na 3,37 miliardy dolarů, což je v přepočtu na naší měnu okolo 86 miliard korun! Toyota však i nadále říká, že nikde neudělala chybu. Podle ní si stále stojí za kvalitou a spolehlivostí svých vozů a tak v rámci vyrovnání chce vše smést ze stolu bezplatnou opravou a dodatečným zlepšením ochrany proti korozy.
Psali jsme: Problémy s novým Priusem, Hilux se může převrátit, co s tím Toyota udělá?
Za poslední dobu to přitom není jediný problém Toyoty. Nedávno jsme vás informovali o tom, že nový Hilux se může v extrémní situaci na silnici převrátit. Menší Prius se zase může pro změnu rozjet z místa, a to i když aktivujete parkovací nožní brzdu. Ostatně, o všem si můžete přečíst v odkazech výše.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?