Některé supesporty s ultralehkou karoserií bodují svýmí jízdními dovednostmi a nízkou vahou. Jenže pokud dojde na nehodu, nastává velký problém.
Jako důkaz svědčí nedávná nehoda BMW i8, které se honilo po dálnici A12 mezi Antverpami a Bruselem s dalším BMW, konkrétně 1 M Coupé. V zápalu boje do sebe obě auta narazila a právě pro i8 to znamenalo začátek konce, což platilo i pro jeho dvoučlennou posádku.
Zatím co 1 M dostala menší ránu a skončilo u krajnice lehce poničené, větší bavorák odlétl do nedalekého sloupu osvětlení. Následkem nárazu do něj se i8 roztrhla na tři jednotlivé kusy, z nichž se pak odlomilo dalších sto drobných částí.
Spolujezdec, na jehož stranu náraz šel, zemřel na místě. O něco větší "štěstí" měl řidič, který skončil s vážnými zraněními v nemocnici, jenže i ten posléze zemřel. Hodně se spekuluje o tom, kolik vlastně oba vozy jely v době nárazu, málo to totiž určitě nebylo.
Tato nehoda je pak důkazem, že i když jedete v naprosto bezpečném voze s různými elektronickými pomocníky, v určité rychlosti se už případný náraz rovná vaší smrti. Devastace modelu i8 je však víc než pozoruhodná.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?