Některé supesporty s ultralehkou karoserií bodují svýmí jízdními dovednostmi a nízkou vahou. Jenže pokud dojde na nehodu, nastává velký problém.
Jako důkaz svědčí nedávná nehoda BMW i8, které se honilo po dálnici A12 mezi Antverpami a Bruselem s dalším BMW, konkrétně 1 M Coupé. V zápalu boje do sebe obě auta narazila a právě pro i8 to znamenalo začátek konce, což platilo i pro jeho dvoučlennou posádku.
Zatím co 1 M dostala menší ránu a skončilo u krajnice lehce poničené, větší bavorák odlétl do nedalekého sloupu osvětlení. Následkem nárazu do něj se i8 roztrhla na tři jednotlivé kusy, z nichž se pak odlomilo dalších sto drobných částí.
Spolujezdec, na jehož stranu náraz šel, zemřel na místě. O něco větší "štěstí" měl řidič, který skončil s vážnými zraněními v nemocnici, jenže i ten posléze zemřel. Hodně se spekuluje o tom, kolik vlastně oba vozy jely v době nárazu, málo to totiž určitě nebylo.
Tato nehoda je pak důkazem, že i když jedete v naprosto bezpečném voze s různými elektronickými pomocníky, v určité rychlosti se už případný náraz rovná vaší smrti. Devastace modelu i8 je však víc než pozoruhodná.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?