Víte o tom, že ze čtyř českých řidičů jich hned tři porušují pravidelně nejvyšší povolenou rychlost? Dost možná tak právě čtete o sobě, o čemž svědčí výzkum MobilityMonitor společnosti LeasePlan.
Toho se zúčastnilo 4 tisíce řidičů ze 17 zemí a výsledky jsou při nejmenším pozoruhodné. Nejvíce řidičů s chutí porušovat rychlostní limity nabídnou skandinávské národy, tedy Švédsko (90 %), následuje Dánsko (89 %) a Norsko (87 %). A hádejte, kdo je na opačném žebříčku. Ano, je to USA, kde jejich dopravní policie nemá slitování a když to jde, tak vás s trošku nadsázky rovnou zastřelí.
Amerika ale i tak vykázala 52 procentní účast těchto řidičů. O něco lépe je na tom Řecko (55%). „Nelze ale vyloučit, že lidé na severu Evropy jsou v posuzování vlastního chování za volantem kritičtější než obyvatelé jiných zemí," řekl k celé věci mediální zástupce firmy LeasePlan Pavel Hálek.
Ale nyní zpět do České republiky. Celá třetina Čechů totiž jede rychle, pokud je v tu danou chvíli minimální provoz. Z uvedené třetiny pak 28 % překračuje rychlost jen na dálnicích a přibližně čtvrtina výhradně v době, kdy opravdu spěchá. Hned pětina Čechů za volantem nikdy nepřekračuje rychlost, když není ve voze sama. A lehce přes desetinu řidičů uvedlo, že neriskuje ve chvílích, kdy v autě vezou děti.
Nejzajímavější jsou pak policejní statistiky, které říkají, že vlivem nepřiměřené rychlosti se v prvních osmi měsících letošního roku stalo 8 895 nehod. A víte o tom, že kvůli nepřiměřené rychlosti letos na českých silnicích zemřelo 125 osob? Ne? Tak teď už ano...
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?