Víte o tom, že ze čtyř českých řidičů jich hned tři porušují pravidelně nejvyšší povolenou rychlost? Dost možná tak právě čtete o sobě, o čemž svědčí výzkum MobilityMonitor společnosti LeasePlan.
Toho se zúčastnilo 4 tisíce řidičů ze 17 zemí a výsledky jsou při nejmenším pozoruhodné. Nejvíce řidičů s chutí porušovat rychlostní limity nabídnou skandinávské národy, tedy Švédsko (90 %), následuje Dánsko (89 %) a Norsko (87 %). A hádejte, kdo je na opačném žebříčku. Ano, je to USA, kde jejich dopravní policie nemá slitování a když to jde, tak vás s trošku nadsázky rovnou zastřelí.
Amerika ale i tak vykázala 52 procentní účast těchto řidičů. O něco lépe je na tom Řecko (55%). „Nelze ale vyloučit, že lidé na severu Evropy jsou v posuzování vlastního chování za volantem kritičtější než obyvatelé jiných zemí," řekl k celé věci mediální zástupce firmy LeasePlan Pavel Hálek.
Ale nyní zpět do České republiky. Celá třetina Čechů totiž jede rychle, pokud je v tu danou chvíli minimální provoz. Z uvedené třetiny pak 28 % překračuje rychlost jen na dálnicích a přibližně čtvrtina výhradně v době, kdy opravdu spěchá. Hned pětina Čechů za volantem nikdy nepřekračuje rychlost, když není ve voze sama. A lehce přes desetinu řidičů uvedlo, že neriskuje ve chvílích, kdy v autě vezou děti.
Nejzajímavější jsou pak policejní statistiky, které říkají, že vlivem nepřiměřené rychlosti se v prvních osmi měsících letošního roku stalo 8 895 nehod. A víte o tom, že kvůli nepřiměřené rychlosti letos na českých silnicích zemřelo 125 osob? Ne? Tak teď už ano...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.