Už vás někdy napadlo, čím vším si musí projít nově vyráběné modely značky Audi? Náročné testy ze strany zkušebny totiž někdy dají autům pořádně zabrat.
Testování je známo pod označením INKA (Ingolstadt Korrosion und Altern) a Audi za celou historii testu prověřilo okolo stovky vozů. Hlavním cílem testu je zkouška odolnosti proti korozi, stárnutí karoserie a celkově se pak vůz během chvíle ocitne v prostředí, které simuluje dvanáct let používání.
Zkouška přitom obnáší pět částí. První fází je postříkání karoserie vozu slaným roztokem a umístění do klimatické komory se stálou teplotou 35 stupňů Celsia. Druhý krok spočívá supluje tropické teploty a počasí s teplotou okolo 50 stupňů Celsia a vlhkostí až 100 procent. Třetí krok je slunečné záření, umělě vyvolané za pomoci 80 lamp s jednotlivým výkonem 1 200 wattů.
Naopak čtvrtým krokem je polární test, kdy se vůz zmrazí na teplotu -35 stupňů Celsia a čtyři hydropulzní stroje třestou s vozem tak, aby se co nejvíce napínala karoserie. Pokud se ani v této fázi Audi nerozpadne, čeká jí poslední test, kterým je jízda po zkušebním areálu s různým typem povrchu.
Vše probíhá vkuse 19 týdnů a během zkoušek je najeto 12 tisíc kilometrů. Finální fáze obnáší celé rozebrání auta na 600 částí a na nich se zkoumají následné slabiny a nedostatky. Z těch pak Audi čerpá při vývoji dalších modelů nebo při vylepšování modelové řady - faceliftů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?