Už vás někdy napadlo, čím vším si musí projít nově vyráběné modely značky Audi? Náročné testy ze strany zkušebny totiž někdy dají autům pořádně zabrat.
Testování je známo pod označením INKA (Ingolstadt Korrosion und Altern) a Audi za celou historii testu prověřilo okolo stovky vozů. Hlavním cílem testu je zkouška odolnosti proti korozi, stárnutí karoserie a celkově se pak vůz během chvíle ocitne v prostředí, které simuluje dvanáct let používání.
Zkouška přitom obnáší pět částí. První fází je postříkání karoserie vozu slaným roztokem a umístění do klimatické komory se stálou teplotou 35 stupňů Celsia. Druhý krok spočívá supluje tropické teploty a počasí s teplotou okolo 50 stupňů Celsia a vlhkostí až 100 procent. Třetí krok je slunečné záření, umělě vyvolané za pomoci 80 lamp s jednotlivým výkonem 1 200 wattů.
Naopak čtvrtým krokem je polární test, kdy se vůz zmrazí na teplotu -35 stupňů Celsia a čtyři hydropulzní stroje třestou s vozem tak, aby se co nejvíce napínala karoserie. Pokud se ani v této fázi Audi nerozpadne, čeká jí poslední test, kterým je jízda po zkušebním areálu s různým typem povrchu.
Vše probíhá vkuse 19 týdnů a během zkoušek je najeto 12 tisíc kilometrů. Finální fáze obnáší celé rozebrání auta na 600 částí a na nich se zkoumají následné slabiny a nedostatky. Z těch pak Audi čerpá při vývoji dalších modelů nebo při vylepšování modelové řady - faceliftů.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?