O konci starého Top Gearu se po celém světě napsaly již stovky stran textu a jeho pokračování nestojí skoro za nic. Jenže konečnou dostal také konkurenční a ne méně zábavný britský Fifth Gear.
O konci starého Top Gearu se po celém světě napsaly již stovky stran textu a jeho pokračování nestojí skoro za nic. Jenže konečnou dostal také konkurenční a ne méně zábavný britský Fifth Gear.
V něm účinkoval bývalý závodní jezdec Tiff Needell a po jeho boku téměř vždy Vicky Butler-Henderson. Postupem času se natočilo hned několik dalších sérií, v nichž se objevili i další hvězdy motorsportu. Přitom právě Fifth Gear byl velmí dobrou konkurencí pro zaniklý Top Gear.
A jelikož to vypadá, že oživení Pátého stupně vypadá beznadějně, jeho tvůrci si připravili velmi dobře zpracované video. V něm jsou ukázány nejlepší a nejkomičtější momenty. Rozhodně stojí za zhlédnutí, protože i my v redakci jsme se občas nad některmý scénkami zasmáli.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.