Po příchodu velkého modelu CX-9 se začalo spekulovat o tom, zda její 2,5litrový přeplňovaný čtyřválec neposlouží jako pohon pro nějaký nový ostrý model MPS. Dneškem je však jisté, že tomu tak (zatím) nebude.
Tahle pohonná jednotka totiž jde instalovat pod kapotu všech ostatních modelů Mazda, a tak se není čemu divit, že někteří fanoušci Mazdy i světová automobilová média počítala s příchodem nového modelu s logem MPS.
Mazda však na tyhle spekulace zareagovala celkem tvrdě. Její vedení totiž řeklo, že je stále velmi malou značkou a má dosti omezené kapacity. V první řadě se bude soustředit na upevnění kmenového portfolia, což znamená, že vývoj sportovní verze s označením MPS není na pořadu dne.
A na co že tedy chce Mazda nalákat nové či stávající zákazníky? Prý se máme těšit na příchod dieselového motoru s výkonem 175 koní a točivým momentem 420 Nm. Právě nad ní by ale mohl být umístěn 2,5litrový čtyřválec s výkonem 231 koní.
S turbem dopovaným dvaapůllitrem ale opravdu jen tak nepočítejme. Za vše totiž hovoří věta, že hlavním terčem zájmu bude i na dále atmosférický 2,5litr...
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.