Automobilka Bugatti vydala další video k chystanému modelu Chiron, jenže ve skutečnosti se v něm o autě nedozvíme vůbec nic. Tak co nám video vlastně chce říci?
Bugatti by nám už mohlo ukázat něco konkrétnějšího, protože Chiron se nejspíše ukáže letos na autosalonu v Ženevě. Nejnovější video mluví o tom, jak "svět dostane nejsilnější, nejrychlejší, nejluxusnější a nejexkluzivnější super sportovní auto", co poruší současné dimenze.
Bugatti Chiron má být navíc neskutečnou bestií. Jeho zrychlení z 0-100 km/h se má odehrát za 2,2 sekundy a nejvyšší maximální rychlost má dosáhnout 467 kilometrů za hodinu. Pod kapotou se ocitne zmodernizovaný 8,0-litrový motor W16 se čtyřmi turby, který bude doplněn o elektromotor.
Výsledné hodnoty hovoří o výkonu 1500 koňských sil, zatímco točivý moment vyroste taktéž na 1500 Nm. Bugatti plánuje vyrobit jen 500 kusů, a to včetně verze Chiron Targa. Ta přijde v roce 2018 a jen cena za klasické kupé je nastavena na 2.19 milionu dolarů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.