Japonská automobilka Toyota se chystá na nadcházejícím autosalonu v Tokiu ukázat hodně zajímavou verzi modelu GT 86 GRMN. Je to limitovaná edice a má se jí vyrobit jen sto kusů.
Ve srovnání se standardním provedením shodila na váze 45 kilogramů. a síla dvoulitrového atmosférického čtyřválce poskočila na 216 koní. Technici značky nezapomněli ani n úpravu šestistupňového manuálu, takže ve výsledku se dočkáme zrychlení z klidu na stovku pod 7 sekund.
Verze GRMN by měla nabídnout také působivější zážitky v zatáčkách, což dokládá intenzivní testování na Severní smyčce Nürburgringu. V přiloženém videu je však vidět i další vůz. Ten je faceliftem standardního provedení a poznáme jej podle nového předního a zadního nárazníku.
Mohlo by ale dojít k lehkému nárůstu výkonu. Jako vzor by přitom mohla stát verze GRMN. Vylepšená GT 86 se dočká také přepracovaného podvozku a odhalena bude nejspíše ve druhé polovině letošního roku. Tak se nechme překvapit, jak dobrý bude vůz ve skutečnosti.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?