Neradi bychom se situovali do pozice zastánců všech zlosynů na silnicích, ale jsou situace, kdy takzvanou "prasárnu" prostě odpustíte.
PodjížděníSnad jeden z nejhorších prohřešků, ale co je horší? Podjíždění nebo blokování levého nebo prostředního pruhu? Často nechápeme, proč za Prahou na D1 stavěli 3 pruhy, když je řidiči neumí využívat a defacto používají jen levý a prostřední. Pak se nedivím, že řidiči popojíždějí pravým pruhem brzdiče v pruhu prostředním. Za nás v této a podobné situaci ODPUŠTĚNO.
ProblikáváníS výše zmíněnou situací souvisí i další častý prohřešek na českých silnicích a zejména dálnicích. Problikávání řidiče, který se zapomněl v levém pruhu, je podle nás naprosto v pořádku. Zmiňovat problikávání jako varování na policejní hlídku, či zhasnutá světla snad netřeba.
Jízda odstavným pruhemZnáte tu situaci. Stojíte v koloně, která se pohybuje rychlostí pomalé chůze a vždy se najdou jedinci, kteří to vezmou odstavným pruhem. Jsou ale situace, kdy je to odpustitelné. Třeba v případě, že za dalších 300 metrů sjíždíte. Proč prodlužovat kolonu o další jedno auto, když víte, že za 300 metrů stejně kolonu opustíte? Za nás ODPUŠTĚNOSamozřejmě těch, kteří jedou "jakože sjíždějí" a pak se do kolony vrátí, se naše výjimka netýká.
Nedání přednosti chodciChodec na přechodu má přednost, pokud mu jí nedáte a uvidí vás policista, čeká vás tučná pokuta a přijdete o body. Jenže co když jste rozjetí, za vámi nic nejede a on přichází na poslední chvíli k přechodu.Buď zastavíte, tedy brzdíte a chodec vyčkává než váš vůz úplně zastaví, nebo projedete a chodec projde za vámi. Časově je to pro chodce a pochopitelně i pro vás výhodnější. Pro tuto situaci ODPUŠTĚNO.
TroubeníSnad nejvíce kontroverzní část naší pětky. Troubení jako nástroj k upozornění ostatních často řidiči využívají k "vychovávání". Jiné řidiče troubením upozorní, že udělali něco špatně s vidinou, že si to pro příště zapamatují. Lze to odpustit v případě, že to berete jako nástroj jak řidiči dát najevo, že udělal něco špatného a třeba si to neuvědomil. Pokud však narazíte na notorického "trubadúra", je něco špatně u něj, nikoliv u vás.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.