Neradi bychom se situovali do pozice zastánců všech zlosynů na silnicích, ale jsou situace, kdy takzvanou "prasárnu" prostě odpustíte.
PodjížděníSnad jeden z nejhorších prohřešků, ale co je horší? Podjíždění nebo blokování levého nebo prostředního pruhu? Často nechápeme, proč za Prahou na D1 stavěli 3 pruhy, když je řidiči neumí využívat a defacto používají jen levý a prostřední. Pak se nedivím, že řidiči popojíždějí pravým pruhem brzdiče v pruhu prostředním. Za nás v této a podobné situaci ODPUŠTĚNO.
ProblikáváníS výše zmíněnou situací souvisí i další častý prohřešek na českých silnicích a zejména dálnicích. Problikávání řidiče, který se zapomněl v levém pruhu, je podle nás naprosto v pořádku. Zmiňovat problikávání jako varování na policejní hlídku, či zhasnutá světla snad netřeba.
Jízda odstavným pruhemZnáte tu situaci. Stojíte v koloně, která se pohybuje rychlostí pomalé chůze a vždy se najdou jedinci, kteří to vezmou odstavným pruhem. Jsou ale situace, kdy je to odpustitelné. Třeba v případě, že za dalších 300 metrů sjíždíte. Proč prodlužovat kolonu o další jedno auto, když víte, že za 300 metrů stejně kolonu opustíte? Za nás ODPUŠTĚNOSamozřejmě těch, kteří jedou "jakože sjíždějí" a pak se do kolony vrátí, se naše výjimka netýká.
Nedání přednosti chodciChodec na přechodu má přednost, pokud mu jí nedáte a uvidí vás policista, čeká vás tučná pokuta a přijdete o body. Jenže co když jste rozjetí, za vámi nic nejede a on přichází na poslední chvíli k přechodu.Buď zastavíte, tedy brzdíte a chodec vyčkává než váš vůz úplně zastaví, nebo projedete a chodec projde za vámi. Časově je to pro chodce a pochopitelně i pro vás výhodnější. Pro tuto situaci ODPUŠTĚNO.
TroubeníSnad nejvíce kontroverzní část naší pětky. Troubení jako nástroj k upozornění ostatních často řidiči využívají k "vychovávání". Jiné řidiče troubením upozorní, že udělali něco špatně s vidinou, že si to pro příště zapamatují. Lze to odpustit v případě, že to berete jako nástroj jak řidiči dát najevo, že udělal něco špatného a třeba si to neuvědomil. Pokud však narazíte na notorického "trubadúra", je něco špatně u něj, nikoliv u vás.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?