5 odpustitelných "prasáren" za volantem

Řidič za volantem (ilustrační foto)
Řidič za volantem (ilustrační foto), foto: Pexels.com
ar2 20. prosince 2015 08:30 | akt. 2. ledna 2016 20:16
Sdílej:

Neradi bychom se situovali do pozice zastánců všech zlosynů na silnicích, ale jsou situace, kdy takzvanou "prasárnu" prostě odpustíte.

PodjížděníSnad jeden z nejhorších prohřešků, ale co je horší? Podjíždění nebo blokování levého nebo prostředního pruhu? Často nechápeme, proč za Prahou na D1 stavěli 3 pruhy, když je řidiči neumí využívat a defacto používají jen levý a prostřední. Pak se nedivím, že řidiči popojíždějí pravým pruhem brzdiče v pruhu prostředním. Za nás v této a podobné situaci ODPUŠTĚNO.

ProblikáváníS výše zmíněnou situací souvisí i další častý prohřešek na českých silnicích a zejména dálnicích. Problikávání řidiče, který se zapomněl v levém pruhu, je podle nás naprosto v pořádku. Zmiňovat problikávání jako varování na policejní hlídku, či zhasnutá světla snad netřeba.

Jízda odstavným pruhemZnáte tu situaci. Stojíte v koloně, která se pohybuje rychlostí pomalé chůze a vždy se najdou jedinci, kteří to vezmou odstavným pruhem. Jsou ale situace, kdy je to odpustitelné. Třeba v případě, že za dalších 300 metrů sjíždíte. Proč prodlužovat kolonu o další jedno auto, když víte, že za 300 metrů stejně kolonu opustíte? Za nás ODPUŠTĚNOSamozřejmě těch, kteří jedou "jakože sjíždějí" a pak se do kolony vrátí, se naše výjimka netýká.

Nedání přednosti chodciChodec na přechodu má přednost, pokud mu jí nedáte a uvidí vás policista, čeká vás tučná pokuta a přijdete o body. Jenže co když jste rozjetí, za vámi nic nejede a on přichází na poslední chvíli k přechodu.Buď zastavíte, tedy brzdíte a chodec vyčkává než váš vůz úplně zastaví, nebo projedete a chodec projde za vámi. Časově je to pro chodce a pochopitelně i pro vás výhodnější. Pro tuto situaci ODPUŠTĚNO.

TroubeníSnad nejvíce kontroverzní část naší pětky. Troubení jako nástroj k upozornění ostatních často řidiči využívají k "vychovávání". Jiné řidiče troubením upozorní, že udělali něco špatně s vidinou, že si to pro příště zapamatují. Lze to odpustit v případě, že to berete jako nástroj jak řidiči dát najevo, že udělal něco špatného a třeba si to neuvědomil. Pokud však narazíte na notorického "trubadúra", je něco špatně u něj, nikoliv u vás.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?