Neradi bychom se situovali do pozice zastánců všech zlosynů na silnicích, ale jsou situace, kdy takzvanou "prasárnu" prostě odpustíte.
PodjížděníSnad jeden z nejhorších prohřešků, ale co je horší? Podjíždění nebo blokování levého nebo prostředního pruhu? Často nechápeme, proč za Prahou na D1 stavěli 3 pruhy, když je řidiči neumí využívat a defacto používají jen levý a prostřední. Pak se nedivím, že řidiči popojíždějí pravým pruhem brzdiče v pruhu prostředním. Za nás v této a podobné situaci ODPUŠTĚNO.
ProblikáváníS výše zmíněnou situací souvisí i další častý prohřešek na českých silnicích a zejména dálnicích. Problikávání řidiče, který se zapomněl v levém pruhu, je podle nás naprosto v pořádku. Zmiňovat problikávání jako varování na policejní hlídku, či zhasnutá světla snad netřeba.
Jízda odstavným pruhemZnáte tu situaci. Stojíte v koloně, která se pohybuje rychlostí pomalé chůze a vždy se najdou jedinci, kteří to vezmou odstavným pruhem. Jsou ale situace, kdy je to odpustitelné. Třeba v případě, že za dalších 300 metrů sjíždíte. Proč prodlužovat kolonu o další jedno auto, když víte, že za 300 metrů stejně kolonu opustíte? Za nás ODPUŠTĚNOSamozřejmě těch, kteří jedou "jakože sjíždějí" a pak se do kolony vrátí, se naše výjimka netýká.
Nedání přednosti chodciChodec na přechodu má přednost, pokud mu jí nedáte a uvidí vás policista, čeká vás tučná pokuta a přijdete o body. Jenže co když jste rozjetí, za vámi nic nejede a on přichází na poslední chvíli k přechodu.Buď zastavíte, tedy brzdíte a chodec vyčkává než váš vůz úplně zastaví, nebo projedete a chodec projde za vámi. Časově je to pro chodce a pochopitelně i pro vás výhodnější. Pro tuto situaci ODPUŠTĚNO.
TroubeníSnad nejvíce kontroverzní část naší pětky. Troubení jako nástroj k upozornění ostatních často řidiči využívají k "vychovávání". Jiné řidiče troubením upozorní, že udělali něco špatně s vidinou, že si to pro příště zapamatují. Lze to odpustit v případě, že to berete jako nástroj jak řidiči dát najevo, že udělal něco špatného a třeba si to neuvědomil. Pokud však narazíte na notorického "trubadúra", je něco špatně u něj, nikoliv u vás.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?