Honda se pokusila světu ukázat, že udávaná spotřeba paliva není zas tolik zcestná informace. Stačí vědět jak jezdit šetrně a i v běžném provozu můžete značně ušetřit.
Posledních pár let spolu vede většina zavedených automobilek tichou válku ve spotřebě paliva. V tomto klání si nyní připsala japonská Honda značný úspěch.
Honda vytvořila nový rekord v úspoře paliva, který bude zapsán do Guinessovy knihy rekordů GUINNESS WORLD RECORD. Na trase dlouhé 13 498 kilometrů, procházející 24 zeměmi EU se podařilo dosáhnout průměrné spotřeby 2,82 litrů na 100 kilometrů. Cesta trvala celých 25 dní. Za volantem vozu Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC, se střídali dva zaměstnanci oddělení výzkumu a vývoje Honda. Konkrétně to byl Fergal McGrath a Julian Warren, kteří si dali za cíl předvést úžasnou úspornost modelu Tourer v praktickém provozu.
Během celého trvání trasy byli řidiči nuceni pouze devět krát zastavit pro doplnění paliva. Na každou plnou nádrž vůz ujel průměrně 1 500 km. Za celou cestu tak bylo natankováno palivo zhruba za 645€, což je v přepočtu na českou měnu zhruba 18 000,- Kč.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.