Nissan pokračuje ve své veleúspěšné prezentaci nového ostrého Juku v Goodwoodu. Posledním úspěchem tohoto crossoveru s duší supersportu je světový rekord v jízdě po dvou kolech.
Jako by Nissan se svým novým Jukem, který v sobě ukrývá motor z mocného Nissanu GT-R, uchvátil motoristický svět málo. Na festivalu v Goodwoodu se totiž úspěšně pokusil překonat světový rekord v jízdě po dvou kolech.
Řidičem, který se o tento úctyhodný kousek zasloužil, je známý kaskadér Terry Grant. Ten dokázal s výkonný crossoverem Nissan Juke RS Nismo ujet celých 1,8 kilomteru, což je vzdálenost goodwoodské „předváděcí trati“. Dle mého soudu by ale Terry Grant neměl jediný problém s tím ujet po dvou kolech vzdálenost mnohem delší. O tom se můžete přesvědčit na přiloženém videu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?