V Turkmenistánu byl vydán zákaz prodeje černých automobilů, který vydal tamní diktátor Gurbanguly Berdimuhamedov.
Na důkaz toho, že nemá rád černá auta, si hned po vydání nařízení pořídil bílou limuzínu. Následně trval na tom, že vysocí vládní i mediální úředníci mají udělat to stejné, takže vyměnit svá černá vozidla za auta v bílém laku. Již v průběhu letošního ledna si někteří dovozci stěžovali, že mají velký problém dostat na území Turkmenistánu dostat auta s černou karoserií.
Inspekce motorových vozidel v Ašchabatu, také údajně odmítá kontrolovat černá auta. Navíc centrální celní úřad vydal nařízení zakazující import černých automobilů. Jeden z dovozců celou věc komentoval tak, že mu přítomný pohraniční celník řekl: „Měli byste kupovat bílá auta, protože bílá barva nosí štěstí.” No buďme rádi, že nežijeme v Turkmenistánu, zmíněný důvod je dost slabé odpostatnění zákazu černých aut.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?