V Turkmenistánu byl vydán zákaz prodeje černých automobilů, který vydal tamní diktátor Gurbanguly Berdimuhamedov.
Na důkaz toho, že nemá rád černá auta, si hned po vydání nařízení pořídil bílou limuzínu. Následně trval na tom, že vysocí vládní i mediální úředníci mají udělat to stejné, takže vyměnit svá černá vozidla za auta v bílém laku. Již v průběhu letošního ledna si někteří dovozci stěžovali, že mají velký problém dostat na území Turkmenistánu dostat auta s černou karoserií.
Inspekce motorových vozidel v Ašchabatu, také údajně odmítá kontrolovat černá auta. Navíc centrální celní úřad vydal nařízení zakazující import černých automobilů. Jeden z dovozců celou věc komentoval tak, že mu přítomný pohraniční celník řekl: „Měli byste kupovat bílá auta, protože bílá barva nosí štěstí.” No buďme rádi, že nežijeme v Turkmenistánu, zmíněný důvod je dost slabé odpostatnění zákazu černých aut.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?