Než budete pokračovat ve čtení, pokuste se tipnout, jaká byla nejoblíbenější barva v roce 2014.
Úmyslně jsem vás mystifikoval úvodní fotografií. Studie, kterou provedl PPG industries ukázala, že opět je nejoblíbenější barva bílá. Tentokrát to byla čtvrtina kupujících, kteří si odvezli bílý vůz.. Barva kdysi nenáviděná, kvůli „náchylnosti k reznutí“ je v dnešní době „trendy“.
Druhou příčku okupuje barva černá, s 18% podílem, zatímco stříbrná a šedá drží třetí příčku s podílem 13%. Ostatně, stříbrná barva zaznamenává pokles. Během dvou let se její podíl snížil o výrazných 7 procent.
Čistě evropská čísla jsou následující, 25% bílá, 15% černá a 14% šedá se s stříbrnou. V jižní Americe má bílá dokonce 32% podíl, a v Asii 32%. Je tedy jasné, že bílá se lidem líbí. Část zásluhy za to má i fakt, že u drtivé většiny automobilek, se za bílou nemetalickou barvu nepřiplácí, nebo jen cca. Kolem 2-5 tisíc korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?