Volkswagen včerejškem dodal vůbec první Passat Variant (B8) k zákazníkovi v německém Wolfsburgu.
První předaný Passat Variant je ve stříbrné metalíze Tungsten a s devíti paprskovými koly z lehkých slitin. Volkswagen toho moc o voze dále neřekl, ale potvrdil, že se jedná o výbavu Comfortline. To znamená, že model je vybaven kůží potaženým volantem, hliníkovým obložením a bohatou základní výbavou. Kupující si také pořídil zimní balíček a infotainment systém s navigací.
O pohon prvního předaného Passata se stará naftový čtyřválcový 2,0-litrový motor TDI s technologií BlueMotion. Motor produkuje 150 koní výkonu a 340 Nm točivého momentu. Tak doufejme, že rodina bude štastná a že vůz jim bude sloužit dobře a bez problémů dlouhá léta.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.