Evropská unie oznámila, že systém jízdní stability označovaný zkratkou ESP bude již brzy povinný pro naprosto všechna osobní a lehká užitková vozidla prodávaná na starém kontinentu.
Doposud v letošním roce bylo 84 procent všech nových vozů prodávaných v Evropě, vybaveno systémem stabilizace podvozku (ESP), což je technologie, která od svého uvedení na trh zabránila 190.000 nehodám a uchránila více než 6000 životů jen v Evropě. Stávající nařízení platí v současné době pouze pro osobní automobily a lehká užitková vozidla, která mají celkovou hmotnost do 3,5 tuny, ale již brzy bude rozšířena na všechny ostatní typy vozidel.
Gerhard Steiger, předseda představenstva divize Bosch Chassis Systems Control, říká, že "ESP zachraňuje životy" a podle jedné studie společnosti, v roce 2011 tento systém zabránil více než 33.000 úrazům a uchránil 1000 životů v členských státech Evropské unie. Pomocí senzorů v kolech ESP porovnává 25 krát za sekundu, zda je vozidlo v pohybu ve směru řidiče a zda směr "sedí" s natočením volantu. Pokud ne, ESP sníží točivý moment motoru a když ani to nestačí, pak se začnou jednotlivá kola samostatně přibrzďovat, aby se vůz srovnal do správného směru.
Mimochodem, ESP je povinná výbava u automobilů s celkovou hmotností až 4,5 tuny ve Spojených státech a Kanadě již od září roku 2011. Povinné je taktéž v Austrálii a Izraeli, zatímco Japonsko, Jižní Korea, Turecko a Rusko se chystají realizovat nové nařízení v následujících letech.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?