Společnost Audi nechce v oblasti vývoje nových technologí zůstal pozadu za konkurenčním Mercedesem a tak vydala zajímavou informaci, že pracuje na novém systému Online traffic light.
Tento systém rozpozná, zda se na blížím se semaforu objevuje červená či zelená, a to díky propojení vozu s centrálním počítačem silničního provozu. Jakmile je spojení mezi vozidlem a počítačem navázáno, informační systém zobrazí na palubní desce rychlost, jakou se má řidič pohybovat k semaforu, aby stihl projet na zelenou a nemusel tak čekat a vůz nevypouštěl zbytečné emise.
Pokud řidič již náhodou čeká na červené, na displeji se zobrazí zbývající čas do rozsvícení zeleně. Ještě důležitější je ale to, že systém automaticky nastartuje motor vozu (u modelů vybavených systémem Start / Stop) pět sekund před rozsvícením zelené na semaforu. Audi tvrdí, že systém je připraven pro nasazení do běžné výroby a mohl by jím být vybaven každý model značky.
Dle předběžných propočtů, by řidiči s tímto systémem ušetřili přibližně 900.000.000 litrů paliva v celém Německu. Audi také říká, že vypouštěné emise CO2 by se snížily až o 15 procent.
Zdroj: Audi
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.