Společnost Audi nechce v oblasti vývoje nových technologí zůstal pozadu za konkurenčním Mercedesem a tak vydala zajímavou informaci, že pracuje na novém systému Online traffic light.
Tento systém rozpozná, zda se na blížím se semaforu objevuje červená či zelená, a to díky propojení vozu s centrálním počítačem silničního provozu. Jakmile je spojení mezi vozidlem a počítačem navázáno, informační systém zobrazí na palubní desce rychlost, jakou se má řidič pohybovat k semaforu, aby stihl projet na zelenou a nemusel tak čekat a vůz nevypouštěl zbytečné emise.
Pokud řidič již náhodou čeká na červené, na displeji se zobrazí zbývající čas do rozsvícení zeleně. Ještě důležitější je ale to, že systém automaticky nastartuje motor vozu (u modelů vybavených systémem Start / Stop) pět sekund před rozsvícením zelené na semaforu. Audi tvrdí, že systém je připraven pro nasazení do běžné výroby a mohl by jím být vybaven každý model značky.
Dle předběžných propočtů, by řidiči s tímto systémem ušetřili přibližně 900.000.000 litrů paliva v celém Německu. Audi také říká, že vypouštěné emise CO2 by se snížily až o 15 procent.
Zdroj: Audi
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.