Nový čínský model Qoros 3 byl oficiálně otestován nárazem do zdi. Jak dopadl? Překvapivě naprosto skvěle...
Čínské vozy mají špatnou reputaci. Všechny pokusy o jejcih průnik do Evropy skončily na příliš velkých nárocích místní klientely na vozy, které zatím čínské značky nebyl schopny vlastním vývojem uspokojit. Dosud.
Automobilka Qoros přichází se zajímavým modelem 3, což je sedan nižší střední třídy. Svoji invazi do Evropy myslí natolik vážně, že se organizace Euro NCAP rozhodla otestovat svým tradičním způsobem - poslat ho do zdi. Tedy přesněji - do deformovatelné překážky.
Nový model překvapil. Zatímco dříve byla bezpečnost velkou slabinou čínských vozů, nyní se zdá, že alespoň některé značky se dokázaly použit a přinášejí bezpečnou novinku s pěti hvězdičkami.
Ochrana dospělých cestujících byla ohodnocena 95 %, což je výsledek na samé špici třídy. Taktéž ochranou dětí v sedačkách s hodnotou 87 % překonává většinu konkurenční produkce. Kategorie ochrany chodců zaznamenala dokonce historicky druhý nejlepší výsledek ve třídě. Překonává ho jedině Volvo V40 vybavené speciálním airbagem pro chodce. Bezpečnostní výbava byla ohodnocena 81 procenty.
Jsme nyní velmi zvědaví, jak si nadějný vůz, který se zdá být bezpečný a vypadající k světu, povede v reálném provozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.