Ford oslavil významný milník ve výrobě úsporných motorů EcoBoost; od uvedení na trh v roce 2009 jich vznikly již dva miliony.
Výrobu žene sílící poptávka po automobilech poháněných některým z motorů EcoBoost. Zatímco v roce 2012 Ford vyráběl průměrně 65 000 motorů tohoto typu měsíčně, dnes je to již přes 100 000.
„Ford EcoBoost přináší vynikající dynamiku při menších výdajích za pohonné hmoty. Tato kombinace se ukázala být neuvěřitelně populární u zákazníků z celého světa,“ řekl Joe Bakaj, viceprezident Fordu pro konstrukci pohonných jednotek. „Motory EcoBoost přivádějí každý den k Fordu nové zákazníky a naše továrny jedou naplno, aby udržely krok s poptávkou.“
Vůz osazený dvoumiliontým motorem EcoBoost vyjel z montážní linky Fordu v americkém Louisville. Jednalo se o model Ford Escape s motorizací 2.0 EcoBoost.
Technologie EcoBoost spojuje menší zdvihový objem s přímým vstřikováním paliva, proměnným časováním ventilů a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Výsledkem je nevídaná kombinace dynamiky a hospodárnosti. Jednotky Ford EcoBoost mají až o 15 % menší spotřebu paliva než srovnatelně výkonné zážehové motory s větším zdvihovým objemem.
Řada EcoBoost je aktuálně tvořena pěti motory: tříválcem 1,0 l, čtyřválci 1,5, 1,6 a 2,0 l a šestiválcem 3,5 l. Ke konci roku 2013 bude některý z motorů EcoBoost k dispozici pro téměř 80 % všech modelů značky Ford prodávaných po celém světě.
Evropská expanzeV reakci na silnou poptávku po motoru 1.0 EcoBoost, který má na kontě dva tituly „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku), Ford zdvojnásobil výrobní kapacitu motorárny v německém Kolíně nad Rýnem. Nyní zde bude vznikat více než tisíc motorů denně.
Ford aktuálně nabízí nejmenší EcoBoost v pěti evropských modelech, ale již během roku 2014 se jejich počet zvýší na jedenáct. Tříválec volí stále více zákazníků: jeho podíl činí 24 % ze všech prodaných vozů Ford C-MAX a Grand C-MAX, 26 % u Fiesty, 32 % v případě Focusu a dokonce 43 % u B-MAXu.
Značnému zájmu zákazníků se těší rovněž sportovní modely Fiesta ST (1.6 EcoBoost) a Focus ST (2.0 EcoBoost). Celkem 18 % zájemců o model Kuga si vybere jednotku 1.6 EcoBoost, přestože tento segment tradičně vykazuje silnou preferenci vznětových motorizací. Z interních údajů Fordu vyplývá, že technologii EcoBoost zná již bezmála 40 % evropských zákazníků.
Motorárna v Kolíně nad Rýnem vyrábí 1.0 EcoBoost také pro severoamerický trh. Nejprve ho dostane tamější Ford Fiesta modelového roku 2014, který by se v okamžiku svého vstupu na trh měl stát nejúspornějším nehybridním automobilem prodávaným v USA.
Rostoucí popularita v Severní AmericeInterní údaje Fordu ukazují, že EcoBoost je dnes nejznámější značkou úsporných motorů na severoamerickém trhu. Pravděpodobnost pořízení nového vozu Ford je mezi zákazníky, kteří znají EcoBoost, téměř o 50 % vyšší než u zbytku populace.
O oblíbenosti motorů EcoBoost svědčí jejich podíl v jednotlivých modelech:- 90 % všech prodaných vozů Ford Escape je poháněno motorem EcoBoost- 50 % lidí kupujících Fusion volí jednu ze tří nabízených motorizací EcoBoost- 42 % prodaných pick-upů F-150 má pod kapotou 3.5 EcoBoost
Ke konci letošního roku bude EcoBoost k dispozici ve více než 90 % modelů Ford prodávaných v Severní Americe. Do konce roku 2015 naroste tento podíl až na 95 %.
Aby vyhověl silné poptávce po oceňovaném motoru 2.0 EcoBoost, investuje Ford téměř 200 milionů USD (v přepočtu asi 3,86 mld. Kč) do výstavby nové motorárny v Clevelandu. Výroba zde bude spuštěna v roce 2014.
Růst v AsiiV regionu Asie a Tichomoří narostl odbyt vozů Ford poháněných motorem EcoBoost meziročně o 202 %. V tomto údaji je započítán i meziroční růst o 189 % v Číně. V polovině dekády chce mít Ford na asijských trzích v prodeji 20 modelů s motorem EcoBoost, což oproti roku 2012 znamená pětinásobné zvýšení.
Z asijských zákazníků, kteří kupují model Kuga, si 95 % vybere motorizaci 1.6 nebo 2.0 EcoBoost. U modelu Edge je to 90 % a u Mondea 62 %.
Již brzy spustí Ford výrobu motorů 1.0 EcoBoost v motorárně Changan Ford v čínském Čchung-čchingu, která si vyžádala investice ve výši 500 milionů USD (asi 9,6 mld. Kč). Uvedena do provozu byla v červnu letošního roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?