Ford oslavil významný milník ve výrobě úsporných motorů EcoBoost; od uvedení na trh v roce 2009 jich vznikly již dva miliony.
Výrobu žene sílící poptávka po automobilech poháněných některým z motorů EcoBoost. Zatímco v roce 2012 Ford vyráběl průměrně 65 000 motorů tohoto typu měsíčně, dnes je to již přes 100 000.
„Ford EcoBoost přináší vynikající dynamiku při menších výdajích za pohonné hmoty. Tato kombinace se ukázala být neuvěřitelně populární u zákazníků z celého světa,“ řekl Joe Bakaj, viceprezident Fordu pro konstrukci pohonných jednotek. „Motory EcoBoost přivádějí každý den k Fordu nové zákazníky a naše továrny jedou naplno, aby udržely krok s poptávkou.“
Vůz osazený dvoumiliontým motorem EcoBoost vyjel z montážní linky Fordu v americkém Louisville. Jednalo se o model Ford Escape s motorizací 2.0 EcoBoost.
Technologie EcoBoost spojuje menší zdvihový objem s přímým vstřikováním paliva, proměnným časováním ventilů a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Výsledkem je nevídaná kombinace dynamiky a hospodárnosti. Jednotky Ford EcoBoost mají až o 15 % menší spotřebu paliva než srovnatelně výkonné zážehové motory s větším zdvihovým objemem.
Řada EcoBoost je aktuálně tvořena pěti motory: tříválcem 1,0 l, čtyřválci 1,5, 1,6 a 2,0 l a šestiválcem 3,5 l. Ke konci roku 2013 bude některý z motorů EcoBoost k dispozici pro téměř 80 % všech modelů značky Ford prodávaných po celém světě.
Evropská expanzeV reakci na silnou poptávku po motoru 1.0 EcoBoost, který má na kontě dva tituly „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku), Ford zdvojnásobil výrobní kapacitu motorárny v německém Kolíně nad Rýnem. Nyní zde bude vznikat více než tisíc motorů denně.
Ford aktuálně nabízí nejmenší EcoBoost v pěti evropských modelech, ale již během roku 2014 se jejich počet zvýší na jedenáct. Tříválec volí stále více zákazníků: jeho podíl činí 24 % ze všech prodaných vozů Ford C-MAX a Grand C-MAX, 26 % u Fiesty, 32 % v případě Focusu a dokonce 43 % u B-MAXu.
Značnému zájmu zákazníků se těší rovněž sportovní modely Fiesta ST (1.6 EcoBoost) a Focus ST (2.0 EcoBoost). Celkem 18 % zájemců o model Kuga si vybere jednotku 1.6 EcoBoost, přestože tento segment tradičně vykazuje silnou preferenci vznětových motorizací. Z interních údajů Fordu vyplývá, že technologii EcoBoost zná již bezmála 40 % evropských zákazníků.
Motorárna v Kolíně nad Rýnem vyrábí 1.0 EcoBoost také pro severoamerický trh. Nejprve ho dostane tamější Ford Fiesta modelového roku 2014, který by se v okamžiku svého vstupu na trh měl stát nejúspornějším nehybridním automobilem prodávaným v USA.
Rostoucí popularita v Severní AmericeInterní údaje Fordu ukazují, že EcoBoost je dnes nejznámější značkou úsporných motorů na severoamerickém trhu. Pravděpodobnost pořízení nového vozu Ford je mezi zákazníky, kteří znají EcoBoost, téměř o 50 % vyšší než u zbytku populace.
O oblíbenosti motorů EcoBoost svědčí jejich podíl v jednotlivých modelech:- 90 % všech prodaných vozů Ford Escape je poháněno motorem EcoBoost- 50 % lidí kupujících Fusion volí jednu ze tří nabízených motorizací EcoBoost- 42 % prodaných pick-upů F-150 má pod kapotou 3.5 EcoBoost
Ke konci letošního roku bude EcoBoost k dispozici ve více než 90 % modelů Ford prodávaných v Severní Americe. Do konce roku 2015 naroste tento podíl až na 95 %.
Aby vyhověl silné poptávce po oceňovaném motoru 2.0 EcoBoost, investuje Ford téměř 200 milionů USD (v přepočtu asi 3,86 mld. Kč) do výstavby nové motorárny v Clevelandu. Výroba zde bude spuštěna v roce 2014.
Růst v AsiiV regionu Asie a Tichomoří narostl odbyt vozů Ford poháněných motorem EcoBoost meziročně o 202 %. V tomto údaji je započítán i meziroční růst o 189 % v Číně. V polovině dekády chce mít Ford na asijských trzích v prodeji 20 modelů s motorem EcoBoost, což oproti roku 2012 znamená pětinásobné zvýšení.
Z asijských zákazníků, kteří kupují model Kuga, si 95 % vybere motorizaci 1.6 nebo 2.0 EcoBoost. U modelu Edge je to 90 % a u Mondea 62 %.
Již brzy spustí Ford výrobu motorů 1.0 EcoBoost v motorárně Changan Ford v čínském Čchung-čchingu, která si vyžádala investice ve výši 500 milionů USD (asi 9,6 mld. Kč). Uvedena do provozu byla v červnu letošního roku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.