Mercedes Benz rozšiřuje a inovuje své řady menších automobilů. V tomto úsilí přitom nechce polevit a i další modely budou malé.
Mercedes-Benz býval znám spíše jako producent velkých korábů. Do jeho portfolia ale v poslední době směřuje stále více menších vozů. Důvodů je více - stávající modely stále rostou a uvolňují tak prostor pro nové, menší modely. A mění se i preference kupujících, kteří chtějí i do přeplněných měst jezdit s adekvátní dávkou luxusu a stylu. A konečně, menší vozy také pomáhají snížit průměrné emise modelové řady, což je ve světle současných i budoucích předpisů velmi dobrý důvod.
Mercedes již také tolik nelpí na tradičním pohonu zadní nápravy a proto produkuje stále více vozů, které mají náhon jen dopředu. Tohle řešení je levnější a z hlediska prostoru pro cestující a zavazadla i praktičtější.
Mercedes v uplynulých letech zavedl do výroby dvě malá auta s náhonem vepředu, šlo o třídy A a B. Nyní, v souvislosti s modelovou obměnou u třídy A, přidal také malý sedan CLA založený na třídě A. Nyní se ukáže čtvrtý malý model, totiž malé SUV GLA.
To však Mercedesu nestačí. Připravuje proto další, podobně koncipované vozy. Pátým by se mohlo stát stylové kombi odvozené od třídy CLA. Podobně vzniklo shooting brake odvozené od Mercedesu CLS. Následovat by pak mohly i další karoserie, aby Mercedes mohl zaútočit na stylové varianty odvozené od BMW 1.
O dalších modelech se pak spíše spekuluje. Mercedes spíše využije vlastnictví značky Smart a pokusí se s jejím jménem zacelit díru mezi mikrovozem Smart ForTwo a již poměrně velkým Mercedesem třídy A, který se z 361 cm u první generace nafoukl přes 388 cm u generace druhé až na současných 429 centimetrů.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?