Mercedes Benz rozšiřuje a inovuje své řady menších automobilů. V tomto úsilí přitom nechce polevit a i další modely budou malé.
Mercedes-Benz býval znám spíše jako producent velkých korábů. Do jeho portfolia ale v poslední době směřuje stále více menších vozů. Důvodů je více - stávající modely stále rostou a uvolňují tak prostor pro nové, menší modely. A mění se i preference kupujících, kteří chtějí i do přeplněných měst jezdit s adekvátní dávkou luxusu a stylu. A konečně, menší vozy také pomáhají snížit průměrné emise modelové řady, což je ve světle současných i budoucích předpisů velmi dobrý důvod.
Mercedes již také tolik nelpí na tradičním pohonu zadní nápravy a proto produkuje stále více vozů, které mají náhon jen dopředu. Tohle řešení je levnější a z hlediska prostoru pro cestující a zavazadla i praktičtější.
Mercedes v uplynulých letech zavedl do výroby dvě malá auta s náhonem vepředu, šlo o třídy A a B. Nyní, v souvislosti s modelovou obměnou u třídy A, přidal také malý sedan CLA založený na třídě A. Nyní se ukáže čtvrtý malý model, totiž malé SUV GLA.
To však Mercedesu nestačí. Připravuje proto další, podobně koncipované vozy. Pátým by se mohlo stát stylové kombi odvozené od třídy CLA. Podobně vzniklo shooting brake odvozené od Mercedesu CLS. Následovat by pak mohly i další karoserie, aby Mercedes mohl zaútočit na stylové varianty odvozené od BMW 1.
O dalších modelech se pak spíše spekuluje. Mercedes spíše využije vlastnictví značky Smart a pokusí se s jejím jménem zacelit díru mezi mikrovozem Smart ForTwo a již poměrně velkým Mercedesem třídy A, který se z 361 cm u první generace nafoukl přes 388 cm u generace druhé až na současných 429 centimetrů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?