Mercedes Benz rozšiřuje a inovuje své řady menších automobilů. V tomto úsilí přitom nechce polevit a i další modely budou malé.
Mercedes-Benz býval znám spíše jako producent velkých korábů. Do jeho portfolia ale v poslední době směřuje stále více menších vozů. Důvodů je více - stávající modely stále rostou a uvolňují tak prostor pro nové, menší modely. A mění se i preference kupujících, kteří chtějí i do přeplněných měst jezdit s adekvátní dávkou luxusu a stylu. A konečně, menší vozy také pomáhají snížit průměrné emise modelové řady, což je ve světle současných i budoucích předpisů velmi dobrý důvod.
Mercedes již také tolik nelpí na tradičním pohonu zadní nápravy a proto produkuje stále více vozů, které mají náhon jen dopředu. Tohle řešení je levnější a z hlediska prostoru pro cestující a zavazadla i praktičtější.
Mercedes v uplynulých letech zavedl do výroby dvě malá auta s náhonem vepředu, šlo o třídy A a B. Nyní, v souvislosti s modelovou obměnou u třídy A, přidal také malý sedan CLA založený na třídě A. Nyní se ukáže čtvrtý malý model, totiž malé SUV GLA.
To však Mercedesu nestačí. Připravuje proto další, podobně koncipované vozy. Pátým by se mohlo stát stylové kombi odvozené od třídy CLA. Podobně vzniklo shooting brake odvozené od Mercedesu CLS. Následovat by pak mohly i další karoserie, aby Mercedes mohl zaútočit na stylové varianty odvozené od BMW 1.
O dalších modelech se pak spíše spekuluje. Mercedes spíše využije vlastnictví značky Smart a pokusí se s jejím jménem zacelit díru mezi mikrovozem Smart ForTwo a již poměrně velkým Mercedesem třídy A, který se z 361 cm u první generace nafoukl přes 388 cm u generace druhé až na současných 429 centimetrů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?