Mercedes Benz rozšiřuje a inovuje své řady menších automobilů. V tomto úsilí přitom nechce polevit a i další modely budou malé.
Mercedes-Benz býval znám spíše jako producent velkých korábů. Do jeho portfolia ale v poslední době směřuje stále více menších vozů. Důvodů je více - stávající modely stále rostou a uvolňují tak prostor pro nové, menší modely. A mění se i preference kupujících, kteří chtějí i do přeplněných měst jezdit s adekvátní dávkou luxusu a stylu. A konečně, menší vozy také pomáhají snížit průměrné emise modelové řady, což je ve světle současných i budoucích předpisů velmi dobrý důvod.
Mercedes již také tolik nelpí na tradičním pohonu zadní nápravy a proto produkuje stále více vozů, které mají náhon jen dopředu. Tohle řešení je levnější a z hlediska prostoru pro cestující a zavazadla i praktičtější.
Mercedes v uplynulých letech zavedl do výroby dvě malá auta s náhonem vepředu, šlo o třídy A a B. Nyní, v souvislosti s modelovou obměnou u třídy A, přidal také malý sedan CLA založený na třídě A. Nyní se ukáže čtvrtý malý model, totiž malé SUV GLA.
To však Mercedesu nestačí. Připravuje proto další, podobně koncipované vozy. Pátým by se mohlo stát stylové kombi odvozené od třídy CLA. Podobně vzniklo shooting brake odvozené od Mercedesu CLS. Následovat by pak mohly i další karoserie, aby Mercedes mohl zaútočit na stylové varianty odvozené od BMW 1.
O dalších modelech se pak spíše spekuluje. Mercedes spíše využije vlastnictví značky Smart a pokusí se s jejím jménem zacelit díru mezi mikrovozem Smart ForTwo a již poměrně velkým Mercedesem třídy A, který se z 361 cm u první generace nafoukl přes 388 cm u generace druhé až na současných 429 centimetrů.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?