Mercedes-Benz plánuje nové malé modely

A
A, foto: Archiv AutoRoad.cz
Marek Litzman 23. července 2013 12:16
Sdílej:

Mercedes Benz rozšiřuje a inovuje své řady menších automobilů. V tomto úsilí přitom nechce polevit a i další modely budou malé.

Mercedes-Benz býval znám spíše jako producent velkých korábů. Do jeho portfolia ale v poslední době směřuje stále více menších vozů. Důvodů je více - stávající modely stále rostou a uvolňují tak prostor pro nové, menší modely. A mění se i preference kupujících, kteří chtějí i do přeplněných měst jezdit s adekvátní dávkou luxusu a stylu. A konečně, menší vozy také pomáhají snížit průměrné emise modelové řady, což je ve světle současných i budoucích předpisů velmi dobrý důvod.

Mercedes již také tolik nelpí na tradičním pohonu zadní nápravy a proto produkuje stále více vozů, které mají náhon jen dopředu. Tohle řešení je levnější a z hlediska prostoru pro cestující a zavazadla i praktičtější. 

Mercedes v uplynulých letech zavedl do výroby dvě malá auta s náhonem vepředu, šlo o třídy A a B. Nyní, v souvislosti s modelovou obměnou u třídy A, přidal také malý sedan CLA založený na třídě A. Nyní se ukáže čtvrtý malý model, totiž malé SUV GLA. 

To však Mercedesu nestačí. Připravuje proto další, podobně koncipované vozy. Pátým by se mohlo stát stylové kombi odvozené od třídy CLA. Podobně vzniklo shooting brake odvozené od Mercedesu CLS. Následovat by pak mohly i další karoserie, aby Mercedes mohl zaútočit na stylové varianty odvozené od BMW 1.

O dalších modelech se pak spíše spekuluje. Mercedes spíše využije vlastnictví značky Smart a pokusí se s jejím jménem zacelit díru mezi mikrovozem Smart ForTwo a již poměrně velkým Mercedesem třídy A, který se z 361 cm u první generace nafoukl přes 388 cm u generace druhé až na současných 429 centimetrů. 

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?