Britské Mini v najblišších dňoch stiahne predaj úžitkového modelu z USA. Dôvodom je slabý predaj.
Britská automobilka Mini len pred niekoľkými mesiacmi predstavila pomerne luxusný úžitkový automobil s názvom Clubvan. Ten zamieril aj na americký trh, kde mal osloviť bohatšiu klientelu, prípadne lepšie situované firmy.
Myšlienka to bola pomerne odvážna, no po krátkom čase prichádza triezve rozhodnutie – Mini stiahne model Clubvan z amerického trhu. A dôvod? Od začiatku roku si tento model zakúpilo približne 50 zákazníkov, čo je vzhľadom k obrovskému potenciálu tamojšieho trhu žalostne málo.
Celý problém slabého predaja má jeden háčik. Podľa amerického zastúpenia automobilky je dôvodom slabšieho predaja fakt, že úžitkové automobily spadajú pod vyššie daňové zaťaženie, na úžitkové modely sa vzťahuje dodatočná daň 25% z ceny vozidla navyše.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?