Citroen C3 končí. Nahradí ho odlišný projekt E3
Modelu francouzského výrobce automobilů, Citroenu C3, již táhne na jedenáctý rok. Více než dekádu starý design, feceliftovaný v roce 2005 zdá se netáhne, jak by si vedení výrobce představovalo. Z tohoto důvodu opouští stávající model a inspiraci hledá u konkurenčního Fiatu 500 prostřednictvím dřívějšího projektu C-Castus.
Důvod je jasný. „Za vším hledej peníze,“ praví známé slovní spojení a s penězi spojená prodejní čísla a statistiky. Zda se jedná o podloženou ideu, ukáže až čas.
Novinka E3 bude opět zástupcem vozů segmentu B. Počítat můžeme s nízkou cenou, design zůstává nejasný. C-Castus, coby projekt roku 2007, byl pravda tvarově zajímavý, časy se však mění a požadavky včetně moderních trendů jakbysmet. Předpoklad tak tvoří jednoduché a konvenční tvary, ničím extrémně nepřekvapující. Na první oficiální fotografie si zdá se ještě počkáme.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.