Citroen C3 končí. Nahradí ho odlišný projekt E3
Modelu francouzského výrobce automobilů, Citroenu C3, již táhne na jedenáctý rok. Více než dekádu starý design, feceliftovaný v roce 2005 zdá se netáhne, jak by si vedení výrobce představovalo. Z tohoto důvodu opouští stávající model a inspiraci hledá u konkurenčního Fiatu 500 prostřednictvím dřívějšího projektu C-Castus.
Důvod je jasný. „Za vším hledej peníze,“ praví známé slovní spojení a s penězi spojená prodejní čísla a statistiky. Zda se jedná o podloženou ideu, ukáže až čas.
Novinka E3 bude opět zástupcem vozů segmentu B. Počítat můžeme s nízkou cenou, design zůstává nejasný. C-Castus, coby projekt roku 2007, byl pravda tvarově zajímavý, časy se však mění a požadavky včetně moderních trendů jakbysmet. Předpoklad tak tvoří jednoduché a konvenční tvary, ničím extrémně nepřekvapující. Na první oficiální fotografie si zdá se ještě počkáme.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?