Citroen C3 končí. Nahradí ho odlišný projekt E3
Modelu francouzského výrobce automobilů, Citroenu C3, již táhne na jedenáctý rok. Více než dekádu starý design, feceliftovaný v roce 2005 zdá se netáhne, jak by si vedení výrobce představovalo. Z tohoto důvodu opouští stávající model a inspiraci hledá u konkurenčního Fiatu 500 prostřednictvím dřívějšího projektu C-Castus.
Důvod je jasný. „Za vším hledej peníze,“ praví známé slovní spojení a s penězi spojená prodejní čísla a statistiky. Zda se jedná o podloženou ideu, ukáže až čas.
Novinka E3 bude opět zástupcem vozů segmentu B. Počítat můžeme s nízkou cenou, design zůstává nejasný. C-Castus, coby projekt roku 2007, byl pravda tvarově zajímavý, časy se však mění a požadavky včetně moderních trendů jakbysmet. Předpoklad tak tvoří jednoduché a konvenční tvary, ničím extrémně nepřekvapující. Na první oficiální fotografie si zdá se ještě počkáme.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?