Nový Ford B-Max získal ocenenie „Autobest 2013“, ktoré udeľujú motoristickí novinári z 15 krajín strednej a východnej Európy.
Porota nový model B-MAX vychválila a označila ho za „skvelý“. Kvalitu vozidla označila za „pôsobivú“ a model ocenila za jeho „neuveriteľný“ 1,0-litrový motor EcoBoost i za dômyselný systém otvárania dverí Easy Access Door. Úplne nový model B-Max je prvým vozidlom značky Ford, ktoré získalo cenu Autobest.
„B-MAX je úžasné inteligentné nové vozidlo,“ uviedol prezident organizácie Autobest Ilia Seliktar. „Je to prvé vozidlo, ktoré nemá stredový stĺpik, zato má dva stĺpiky B integrované vo dverách. Toto ocenenie je pre európskych zákazníkov dôkazom, že vozidlo, ktoré predstavuje najvýhodnejšiu kúpu, môže byť zároveň aj skvelé.“
Členovia poroty z 15 krajín posudzovali každé súťažné vozidlo na základe 13 rôznych kritérií, vrátane nákupnej ceny, spotreby paliva a dizajnového riešenia. B-MAX získal 830 bodov, čím predbehol modely Škoda Rapid (736 bodov) a Peugeot 301 (662 bodov). Sedem z 15 porotcov označilo tento Ford za svojho celkového víťaza.
V septembri získal úplne nový model B-Max cenu Autonis za „Najkrajšiu minidodávku roka 2012“, ktorú mu udelili čitatelia nemeckého motoristického magazínu Auto Motor und Sport. Okrem toho získal najvyššie päťhviezdičkové hodnotenie nezávislej organizácie Euro NCAP, ktorá vykonáva nárazové skúšky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?