Nový Ford B-Max získal ocenenie „Autobest 2013“, ktoré udeľujú motoristickí novinári z 15 krajín strednej a východnej Európy.
Porota nový model B-MAX vychválila a označila ho za „skvelý“. Kvalitu vozidla označila za „pôsobivú“ a model ocenila za jeho „neuveriteľný“ 1,0-litrový motor EcoBoost i za dômyselný systém otvárania dverí Easy Access Door. Úplne nový model B-Max je prvým vozidlom značky Ford, ktoré získalo cenu Autobest.
„B-MAX je úžasné inteligentné nové vozidlo,“ uviedol prezident organizácie Autobest Ilia Seliktar. „Je to prvé vozidlo, ktoré nemá stredový stĺpik, zato má dva stĺpiky B integrované vo dverách. Toto ocenenie je pre európskych zákazníkov dôkazom, že vozidlo, ktoré predstavuje najvýhodnejšiu kúpu, môže byť zároveň aj skvelé.“
Členovia poroty z 15 krajín posudzovali každé súťažné vozidlo na základe 13 rôznych kritérií, vrátane nákupnej ceny, spotreby paliva a dizajnového riešenia. B-MAX získal 830 bodov, čím predbehol modely Škoda Rapid (736 bodov) a Peugeot 301 (662 bodov). Sedem z 15 porotcov označilo tento Ford za svojho celkového víťaza.
V septembri získal úplne nový model B-Max cenu Autonis za „Najkrajšiu minidodávku roka 2012“, ktorú mu udelili čitatelia nemeckého motoristického magazínu Auto Motor und Sport. Okrem toho získal najvyššie päťhviezdičkové hodnotenie nezávislej organizácie Euro NCAP, ktorá vykonáva nárazové skúšky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.