Prodeje elektromobilů váznou. Zatímco původní plán byl vyrobit přes sto tisíc elektromobilů, podařilo se společnostem Peugeot, Citroën a Mitsubishi prodat sotva čtvrtinu tohoto počtu
Pokud v současné době stagnují prodeje vozidel, pak elektromobily jsou na tom ještě podstatně hůře. Automobilky, které čekaly oživení a s tím související zvyšující se poptávku i po vozidlech, u kterých je nutné pro cejch ekologie nemalou částku k obvykle ceně přihodit.
S tímto problémem se potýká také Mitsubishi, které svůj model i-MiEV vyrábí nejen pro sebe, ale také pro Peugeot a Citroën. Přestože původní dohoda počítala s celkovou výrobou 100 tisíc vozů, podařilo se dosud udat pouze 28 tisíc těchto malých elektromobilů. Za první pololetí tohoto roku se navíc neprodalo ani tisíc Peugeotů iOn a Citroënů C-Zero. A to samozřejmě nestačí.
Mitsubishi proto pozastavuje výrobu malých elektrovozů se značkami francouzských výrobců. Jak dlouho bude výroba pozastavena, není jasné. Oficiálně se má po čase opět rozběhnout, reálně to ale není vůbec jisté.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.