Prodeje elektromobilů váznou. Zatímco původní plán byl vyrobit přes sto tisíc elektromobilů, podařilo se společnostem Peugeot, Citroën a Mitsubishi prodat sotva čtvrtinu tohoto počtu
Pokud v současné době stagnují prodeje vozidel, pak elektromobily jsou na tom ještě podstatně hůře. Automobilky, které čekaly oživení a s tím související zvyšující se poptávku i po vozidlech, u kterých je nutné pro cejch ekologie nemalou částku k obvykle ceně přihodit.
S tímto problémem se potýká také Mitsubishi, které svůj model i-MiEV vyrábí nejen pro sebe, ale také pro Peugeot a Citroën. Přestože původní dohoda počítala s celkovou výrobou 100 tisíc vozů, podařilo se dosud udat pouze 28 tisíc těchto malých elektromobilů. Za první pololetí tohoto roku se navíc neprodalo ani tisíc Peugeotů iOn a Citroënů C-Zero. A to samozřejmě nestačí.
Mitsubishi proto pozastavuje výrobu malých elektrovozů se značkami francouzských výrobců. Jak dlouho bude výroba pozastavena, není jasné. Oficiálně se má po čase opět rozběhnout, reálně to ale není vůbec jisté.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?