Čínské silnice brázdí vozy mnoha značek. Jen některé z nich se uchylují ke kopírování, ale když už se tak stane, stojí to obvykle za to. Jako třeba nyní.
Cadilac Escalade je pro mnohé symbolem okázalosti a do značné míry i zbytečnosti. Jeho délka je ve verzi EXT (tedy něco jako pick-up) 566 centimetrů, přitom sveze jen pět pasažérů, byť ve slušném komfortu.
Čínský klon rozhodně nedosahuje technické úrovně Cadillacu a fakticky od něj přebírá jen vzhled. Zato velmi důkladně. Shanxi Victory S102 měří na délku jen 503 centimetrů a je tedy oproti svému vzoru výrazně kratší.
Jeho podvozek je tvořen jednoduchým, zato robustním žebřinovým rámem. Přední kola jsou zavěšena nezávisle na dvojité lichoběžníkové nápravě, zadní náprava je tuhá a je odpružena klasickými listovými péry.
Zatímco Cadillac se dodává s nejsilnějšími motory, na jejichž vrcholu stojí osmiválec 6,2, čínský vůz je vybaven dvěma motory o objemech 2,2 a 2,8 litru. Menší z nich je benzínový a nabízí 103 koní výkonu. Větší spaluje diesel a ten mu dodá 92 koní výkonu.
Do Evropy se tento vůz s pravděpodobností hraničící s jistotou nedostane.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.