Čínské silnice brázdí vozy mnoha značek. Jen některé z nich se uchylují ke kopírování, ale když už se tak stane, stojí to obvykle za to. Jako třeba nyní.
Cadilac Escalade je pro mnohé symbolem okázalosti a do značné míry i zbytečnosti. Jeho délka je ve verzi EXT (tedy něco jako pick-up) 566 centimetrů, přitom sveze jen pět pasažérů, byť ve slušném komfortu.
Čínský klon rozhodně nedosahuje technické úrovně Cadillacu a fakticky od něj přebírá jen vzhled. Zato velmi důkladně. Shanxi Victory S102 měří na délku jen 503 centimetrů a je tedy oproti svému vzoru výrazně kratší.
Jeho podvozek je tvořen jednoduchým, zato robustním žebřinovým rámem. Přední kola jsou zavěšena nezávisle na dvojité lichoběžníkové nápravě, zadní náprava je tuhá a je odpružena klasickými listovými péry.
Zatímco Cadillac se dodává s nejsilnějšími motory, na jejichž vrcholu stojí osmiválec 6,2, čínský vůz je vybaven dvěma motory o objemech 2,2 a 2,8 litru. Menší z nich je benzínový a nabízí 103 koní výkonu. Větší spaluje diesel a ten mu dodá 92 koní výkonu.
Do Evropy se tento vůz s pravděpodobností hraničící s jistotou nedostane.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?