Automobilka Mercedes-Benz sa pýši faktom, že jej najnovšie modely s predstihom spĺňajú emisnú normu Euro 6, ktorá vstúpi do platnosti až v roku 2014.
Viac než dva roky predtým, než pre všetky vozidlá s benzínovým motorom vstúpi do platnosti nová emisná norma Euro 6, spĺňajú benzínové motory novej triedy A a triedy B značky Mercedes-Benz požadované emisné limity. Najmä hodnoty pevných častíc už teraz klesli pod limity po prvýkrát zavedené pre benzínové motory. Možné je prekódovanie už dodaných modelov.
Vďaka pokrokovej technológii Mercedes-Benz benzínové motory s priamym vstrekovaním modelov A 180, A 200 a A 250 i zodpovedajúce modely triedy B od začiatku výroby vyhovujú novej norme, pričom dokonca spĺňajú veľmi prísny limit počtu častíc 6 krát desať na jedenástu na km, ktorého dodržiavanie bude povinné až v druhej fáze Euro 6 od roku 2017. Táto skutočnosť bude pre vozidlá vyrábané od augusta 2012 (trieda B: od septembra) zdokumentovaná v dokladoch k vozidlu (COC/Certificate of Conformity). Skôr vyrobené vozidlá môžu byť zodpovedajúcim spôsobom prekódované. Zákazníci dostanú výzvu a od servisného partnera značky Mercedes-Benz získajú nové osvedčenie o zhode COC aj potvrdenie výrobcu.
Európska komisia vydala 29. mája 2012 nariadenie 459/2012, ktoré stanovuje emisné predpisy Euro 6 pre vozidlá s benzínovým motorom od 1. januára 2014 pre fázu 1 a od 1. januára 2017 pre fázu 2. Nový predpis určuje, že v budúcnosti musia aj benzínové modely vyhovovať prísnym limitom pevných častíc 6x1011 častíc na kilometer.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?