Automobilka Mercedes-Benz sa pýši faktom, že jej najnovšie modely s predstihom spĺňajú emisnú normu Euro 6, ktorá vstúpi do platnosti až v roku 2014.
Viac než dva roky predtým, než pre všetky vozidlá s benzínovým motorom vstúpi do platnosti nová emisná norma Euro 6, spĺňajú benzínové motory novej triedy A a triedy B značky Mercedes-Benz požadované emisné limity. Najmä hodnoty pevných častíc už teraz klesli pod limity po prvýkrát zavedené pre benzínové motory. Možné je prekódovanie už dodaných modelov.
Vďaka pokrokovej technológii Mercedes-Benz benzínové motory s priamym vstrekovaním modelov A 180, A 200 a A 250 i zodpovedajúce modely triedy B od začiatku výroby vyhovujú novej norme, pričom dokonca spĺňajú veľmi prísny limit počtu častíc 6 krát desať na jedenástu na km, ktorého dodržiavanie bude povinné až v druhej fáze Euro 6 od roku 2017. Táto skutočnosť bude pre vozidlá vyrábané od augusta 2012 (trieda B: od septembra) zdokumentovaná v dokladoch k vozidlu (COC/Certificate of Conformity). Skôr vyrobené vozidlá môžu byť zodpovedajúcim spôsobom prekódované. Zákazníci dostanú výzvu a od servisného partnera značky Mercedes-Benz získajú nové osvedčenie o zhode COC aj potvrdenie výrobcu.
Európska komisia vydala 29. mája 2012 nariadenie 459/2012, ktoré stanovuje emisné predpisy Euro 6 pre vozidlá s benzínovým motorom od 1. januára 2014 pre fázu 1 a od 1. januára 2017 pre fázu 2. Nový predpis určuje, že v budúcnosti musia aj benzínové modely vyhovovať prísnym limitom pevných častíc 6x1011 častíc na kilometer.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?