Porsche potřebuje vrchol své modelové řady. Čekání na to nejlepší si PR oddělení krátí vypouštěním rozestavěných prototypů...
Porsche od doby Carrery GT chybí opravdový vrchol. Od jeho představení uplynulo již dobrých 10 let a supersport s motorem uprostřed je přeci jenom jistý symbol.
Není úplně běžné, že automobilka sama ukazuje vývojové prototypy. Nyní se tak stalo, avšak abychom nevěděli zase příliš, udělala automobilka docela účinnou kamufláž svého prototypu - jednoduše mu sundala karoserii. Těch několik málo opravdu podstatných kousků navíc není povětšinou původních, ale pocházejí z modelu 911. Fikané...
Kontroverzní je pohonná jednotka. Jen těžko lze něco namítat proti použití vidlicového osmiválce o objemu 4,6 litru, který má svůj základ ve speciálu pro Le Mans. Sám o sobě má výkon skvělých 580 koní. To ale nestačí, proto Porsche zakomponovalo do vozu ještě další dva motory - elektromotory. Jeden je připojen v převodovce k hlavnímu motoru a má výkon 122 koní, slabší, 110koňový, roztáčí přední kola.
Ano, budoucí vrcholné Porsche je čtyřkolka a navíc hybridní. Elektrický systém je schopen pohonu čistě na energii ze zásuvky, ujede tak asi 25 kilometrů. K dispozici bude pět různých módů provozu od úsporného, který má být používán hlavně ve městě, až po maximálně výkonný, kdy jsou využívány veškeré možnosti, které vůz dává.
Jak díky lepší trakci, tak i díky vyššímu výkonu - celkový kombinovaný je 780 koní, točivý moment až 950 Nm - má zrychlení z klidu na stovku téměř o sekundu lepší než dosavadní Carrera GT. Nemá trvat ani tři sekundy. Maximální rychlost je stanovena na 325 km/h.
Za co se ale chválit nedá, to je hmotnost. Novinka má vážit téměř 1700 kilo a to je hodně. Nepomáhá ani rozsáhlé použití dílů z lehkého karbonu či titanové komponenty.
Jakkoliv sportovní vůz bude, výrobce nezapomene dodat dostatek luxusních proprietek. Zákazník tak může očekávat multimedioální systém s 11 reproduktory i klimatizaci, která se v mnoha sportovních vozech pro úsporu hmotnosti nenachází.
Stanoveno už je dokonce i datum zahájení výroby omezené série 918 vozů - 18.9.2013. Stihnete do té doby našetřit 16 milionů?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.