Porsche 918 Spyder - hybridní, ale rychlý

Marek Litzman, 23. března 2012, 10:35 Google+

Porsche potřebuje vrchol své modelové řady. Čekání na to nejlepší si PR oddělení krátí vypouštěním rozestavěných prototypů...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
918 Spyder

918 Spyder | foto: Porsche

Sdílejte článek

Porsche od doby Carrery GT chybí opravdový vrchol. Od jeho představení uplynulo již dobrých 10 let a supersport s motorem uprostřed je  přeci jenom jistý symbol.

Není úplně běžné, že automobilka sama ukazuje vývojové prototypy. Nyní se tak stalo, avšak abychom nevěděli zase příliš, udělala automobilka docela účinnou kamufláž svého prototypu - jednoduše mu sundala karoserii. Těch několik málo opravdu podstatných kousků navíc není povětšinou původních, ale pocházejí z modelu 911. Fikané...

Kontroverzní je pohonná jednotka. Jen těžko lze něco namítat proti použití vidlicového osmiválce o objemu 4,6 litru, který má svůj základ ve speciálu pro Le Mans. Sám o sobě má výkon skvělých 580 koní. To ale nestačí, proto Porsche zakomponovalo do vozu ještě další dva motory - elektromotory. Jeden je připojen v převodovce k hlavnímu motoru  a má výkon 122 koní, slabší, 110koňový, roztáčí přední kola.

Ano, budoucí vrcholné Porsche je čtyřkolka a navíc hybridní. Elektrický systém je schopen pohonu čistě na energii ze zásuvky, ujede tak asi 25 kilometrů. K dispozici bude pět různých módů provozu od úsporného, který má být používán hlavně ve městě, až po maximálně výkonný, kdy jsou využívány veškeré možnosti, které vůz dává.

Jak díky lepší trakci, tak i díky vyššímu výkonu - celkový kombinovaný je 780 koní, točivý moment až 950 Nm - má zrychlení z klidu na stovku téměř o sekundu lepší než dosavadní Carrera GT. Nemá trvat ani tři sekundy. Maximální rychlost je stanovena na 325 km/h.

Za co  se ale chválit nedá, to je hmotnost. Novinka má vážit téměř 1700 kilo a to je hodně. Nepomáhá ani rozsáhlé použití dílů z lehkého karbonu či titanové komponenty.

Jakkoliv sportovní vůz bude, výrobce nezapomene dodat dostatek luxusních proprietek. Zákazník tak může očekávat multimedioální systém s 11 reproduktory i klimatizaci, která se v mnoha sportovních vozech pro úsporu hmotnosti nenachází.

Stanoveno už je dokonce i datum zahájení výroby omezené série 918 vozů - 18.9.2013. Stihnete do té doby našetřit 16 milionů?

Vytisknout

Diskuze: Porsche 918 Spyder - hybridní, ale rychlý

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

GLK

Mercedes GLK - znatelný facelift v poločase

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud