Maybach údajně na každém voze prodělal 8 milionů

Maybach
Maybach, foto: Maybach
Marek Litzman 10. února 2012 12:58
Sdílej:

Miliarda vložená do vývoje nejluxusnějšího vozu koncernu Daimler se již asi nikdy nevrátí. Magazín Car tak spočítal, že na každý prodaný kus připadá ztráta 8 milionů korun.

Vůz s cenovkou začínající právě na hodnotě kolem osmi milionů korun by musel stát dvojnásobek, aby splatil automobilce to, co do něj vložila. Podle magazínu Car totiž na každém voze výrobce tratil 330 tisíc euro.

Důvodem jsou velmi nízké prodeje vozů. Uvedení konkurenta do třídy, kterou dosud ovládal a i nadále ovládá Rolls-Royce s Bentleyem, se zkrátka nepovedlo. Důvodů je více, ale přes vzhled příliš blízký "obyčejným" mercedesům až po nedostatek tradice značky.

Není proto divu, že Maybach skončí. Automobilka ještě nějakou dobu tápala, zda vyrobit novou, snad již úspěšnější generaci. Nakonec však padla volba pouze na úpravy budoucí vrcholné třídy S, jejíž nová generace má přijít již v příštím roce.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.