Miliarda vložená do vývoje nejluxusnějšího vozu koncernu Daimler se již asi nikdy nevrátí. Magazín Car tak spočítal, že na každý prodaný kus připadá ztráta 8 milionů korun.
Vůz s cenovkou začínající právě na hodnotě kolem osmi milionů korun by musel stát dvojnásobek, aby splatil automobilce to, co do něj vložila. Podle magazínu Car totiž na každém voze výrobce tratil 330 tisíc euro.
Důvodem jsou velmi nízké prodeje vozů. Uvedení konkurenta do třídy, kterou dosud ovládal a i nadále ovládá Rolls-Royce s Bentleyem, se zkrátka nepovedlo. Důvodů je více, ale přes vzhled příliš blízký "obyčejným" mercedesům až po nedostatek tradice značky.
Není proto divu, že Maybach skončí. Automobilka ještě nějakou dobu tápala, zda vyrobit novou, snad již úspěšnější generaci. Nakonec však padla volba pouze na úpravy budoucí vrcholné třídy S, jejíž nová generace má přijít již v příštím roce.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?