Také vám tato kreace něco připomíná? Motocyklový výrobce se vrhá mezi dvoustopá vozidla? Třeba jako KTM s X-Bow že?
Pokud máte rádi takováto hardcore vozítka kroťte své prvotní nadšení. Jde totiž o pouhý designový koncept holanďana Sabino Leerentvelda. Žel bohu s tímto konceptem nemá japonský výrobce motocyklů Kawasaki nic společného.
Koncept volně čerpající z X-Bow se přece jen v pár skutečnostech od rakouského předobrazu odlišuje. Prostor pro řidiče není totiž motocyklové nechráněný, ale využívá kopuli chránící řidiče. Nebylo by tedy třeba k pilotáži využívat motocyklovou helmu. Leerentveld počítá s nasazením dvakrát přeplňovaného šestiválcového motoru (X-Bow má čtyřválec z Golfu GTI). ZX-770R by teoreticky nabídla monstrózní výkon 770 koní (X-Bow má koní 300). Designér předpokládá muší váhu vozu 500 kg (KTM váží 790 kg). Měrná hmotnost tedy vychází (teoreticky) na fantastických 1,13 kg/kW. Orientační dynamické parametry uváděny nejsou. Rozměry sporťáku jsou na délku 4,42 m, výška 1,017 m, šířka 2,073 m a rozvor náprav 2,71 m. Pohon se předpokládá na zadní kola.
Koncept je vyveden v pro značku Kawasaki typickém zeleném odstínu. Placka využívá mohutné přední přítlačné křídlo, záď zdobí rozměrný difuzor a citlivě zakomponované křídlo na odtrhové hraně. Pěkným detailem jsou odkrytá ramena přední nápravy typu pushrod. Systémy osvětlení jsou opticky potlačena do nenápadných pásů diod.
No prostě čtyřkolová Kawasaki v takovémto provedení by měla pro spoustu nadšenců své kouzlo. Otázkou je zda-li je na trhu ještě prostor pro podobný automobil, a zda by byl takový projekt rentabilní.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.