Také vám tato kreace něco připomíná? Motocyklový výrobce se vrhá mezi dvoustopá vozidla? Třeba jako KTM s X-Bow že?
Pokud máte rádi takováto hardcore vozítka kroťte své prvotní nadšení. Jde totiž o pouhý designový koncept holanďana Sabino Leerentvelda. Žel bohu s tímto konceptem nemá japonský výrobce motocyklů Kawasaki nic společného.
Koncept volně čerpající z X-Bow se přece jen v pár skutečnostech od rakouského předobrazu odlišuje. Prostor pro řidiče není totiž motocyklové nechráněný, ale využívá kopuli chránící řidiče. Nebylo by tedy třeba k pilotáži využívat motocyklovou helmu. Leerentveld počítá s nasazením dvakrát přeplňovaného šestiválcového motoru (X-Bow má čtyřválec z Golfu GTI). ZX-770R by teoreticky nabídla monstrózní výkon 770 koní (X-Bow má koní 300). Designér předpokládá muší váhu vozu 500 kg (KTM váží 790 kg). Měrná hmotnost tedy vychází (teoreticky) na fantastických 1,13 kg/kW. Orientační dynamické parametry uváděny nejsou. Rozměry sporťáku jsou na délku 4,42 m, výška 1,017 m, šířka 2,073 m a rozvor náprav 2,71 m. Pohon se předpokládá na zadní kola.
Koncept je vyveden v pro značku Kawasaki typickém zeleném odstínu. Placka využívá mohutné přední přítlačné křídlo, záď zdobí rozměrný difuzor a citlivě zakomponované křídlo na odtrhové hraně. Pěkným detailem jsou odkrytá ramena přední nápravy typu pushrod. Systémy osvětlení jsou opticky potlačena do nenápadných pásů diod.
No prostě čtyřkolová Kawasaki v takovémto provedení by měla pro spoustu nadšenců své kouzlo. Otázkou je zda-li je na trhu ještě prostor pro podobný automobil, a zda by byl takový projekt rentabilní.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.