Také vám tato kreace něco připomíná? Motocyklový výrobce se vrhá mezi dvoustopá vozidla? Třeba jako KTM s X-Bow že?
Pokud máte rádi takováto hardcore vozítka kroťte své prvotní nadšení. Jde totiž o pouhý designový koncept holanďana Sabino Leerentvelda. Žel bohu s tímto konceptem nemá japonský výrobce motocyklů Kawasaki nic společného.
Koncept volně čerpající z X-Bow se přece jen v pár skutečnostech od rakouského předobrazu odlišuje. Prostor pro řidiče není totiž motocyklové nechráněný, ale využívá kopuli chránící řidiče. Nebylo by tedy třeba k pilotáži využívat motocyklovou helmu. Leerentveld počítá s nasazením dvakrát přeplňovaného šestiválcového motoru (X-Bow má čtyřválec z Golfu GTI). ZX-770R by teoreticky nabídla monstrózní výkon 770 koní (X-Bow má koní 300). Designér předpokládá muší váhu vozu 500 kg (KTM váží 790 kg). Měrná hmotnost tedy vychází (teoreticky) na fantastických 1,13 kg/kW. Orientační dynamické parametry uváděny nejsou. Rozměry sporťáku jsou na délku 4,42 m, výška 1,017 m, šířka 2,073 m a rozvor náprav 2,71 m. Pohon se předpokládá na zadní kola.
Koncept je vyveden v pro značku Kawasaki typickém zeleném odstínu. Placka využívá mohutné přední přítlačné křídlo, záď zdobí rozměrný difuzor a citlivě zakomponované křídlo na odtrhové hraně. Pěkným detailem jsou odkrytá ramena přední nápravy typu pushrod. Systémy osvětlení jsou opticky potlačena do nenápadných pásů diod.
No prostě čtyřkolová Kawasaki v takovémto provedení by měla pro spoustu nadšenců své kouzlo. Otázkou je zda-li je na trhu ještě prostor pro podobný automobil, a zda by byl takový projekt rentabilní.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?