Řidiče možná čeká zpoplatnění silnic první třídy a zdražení dálnic

Marek Litzman, 21. července 2011, 10:50 Google+

Ministerstvo dopravy je jedním z míst, kde se má při přípravě rozpočtu na příští rok krájet nejvíc. Proto vymýšlí, kde si peníze nahradit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: ŘSD ČR

Sdílejte článek

Jednou z pracovních variant ministerstva je i speciální známka na silnice první třídy. Pravděpodobně by se jednalo o obdobu dálničních známek. Jedna by stála 600 korun. S informací přišly Hospodářské noviny.

Zvednout by se měla i cena klasických dálničních známek a to na 1500 korun.

Takovéto zpoplatnění nedálničních úseků není úplnou novinkou, používá ho Bulharsko a Rumunsko. Vzhledem k tomu, že jde v principu o paušální daň, která postihne kohokoliv na silnicích, protože trasám prvních tříd se dá vyhnout na rozdíl od dálnic jen těžko, můžeme hledat také paralely se silniční daní. Tu u nás platí jen podnikatelé, v zahraničí je ovšem časté to, aby ji odváděly i fyzické osoby.

 

Dovolte mi drobný komentář k celé věci. Speciální daň je obvykle uvalována na produkty, jejichž prodej chce stát nějakým způsobem omezit. Proto daně na alkohol, cigarety, na benzín.

U silnic je tomu jinak. Dálnice a silnice první třídy jsou obvykle těmi silnicemi, o kterých stát chce, aby byly maximálně využívány. Vedou mimo sídla, je na nich méně nehod a při vhodném způsobu jízdy na nich lze díky plynulé jízdě dosáhnout i nižší spotřeby. Přesto právě pohyb na těchto silnicích je daněn. V případě dálnic můžeme mluvit i o jistém luxusu což u silnici 1. třídy platí jen sporadicky.

Ať se na to dívám jakkoliv, logika by spíše velela v maximální možné míře tlačit řidiče na tyto trasy a nikoliv je vyhánět zdaněním.

Vytisknout

Diskuze: Řidiče možná čeká zpoplatnění silnic první třídy a zdražení dálnic

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

56

Důkaz: Porsche 911 dostane manuální sedmikvalt

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud