Původní Renault Clio Williams je dodnes považován za jeden z nejlepších kapesních sporťáků. Dokáže nová generace navázat na jeho slávu?
Původní Renault Clio Williams byl odvozen z první generace modelu Clio. Přišel v roce 1992 a nabídnul dvoulitrový motor s výkonem 150 koní.
Nyní máme rok 2011 a již brzy bude následovat rok 2012, tedy 20 let od příchodu slavného vozu. To je ideální příležitost k uvedení jeho reinkarnace. A je na čem stavět, současné Clio RS je dobrým základem.
Jeho výkon 200 koní by se v limitované sérii měl navýšit až na 240 koní, což už velmi nebezpečně atakuje výkony většího Méganu. A nemělo by jít jen o motor. Do každého ze čtyř rohů karoserie se chystají speciálně vyladěné závodní tlumiče Sachs, což by mělo zaručit lepší chování na silnici. Navýšení výkonu si vyprošuje silnější brzdy, na kolech budou obuty lepivé pneumatiky Bridgestone Potenza.
Přesto však nemá jít o vyloženě okruhový vůz, interiér zůstane v relativně komfortním ladění.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.