Původní Renault Clio Williams je dodnes považován za jeden z nejlepších kapesních sporťáků. Dokáže nová generace navázat na jeho slávu?
Původní Renault Clio Williams byl odvozen z první generace modelu Clio. Přišel v roce 1992 a nabídnul dvoulitrový motor s výkonem 150 koní.
Nyní máme rok 2011 a již brzy bude následovat rok 2012, tedy 20 let od příchodu slavného vozu. To je ideální příležitost k uvedení jeho reinkarnace. A je na čem stavět, současné Clio RS je dobrým základem.
Jeho výkon 200 koní by se v limitované sérii měl navýšit až na 240 koní, což už velmi nebezpečně atakuje výkony většího Méganu. A nemělo by jít jen o motor. Do každého ze čtyř rohů karoserie se chystají speciálně vyladěné závodní tlumiče Sachs, což by mělo zaručit lepší chování na silnici. Navýšení výkonu si vyprošuje silnější brzdy, na kolech budou obuty lepivé pneumatiky Bridgestone Potenza.
Přesto však nemá jít o vyloženě okruhový vůz, interiér zůstane v relativně komfortním ladění.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?