U BMW se budou v několika příštích letech dít velké věci. Nabídka modelů bude doplněna o řady 2 a 4. To budou kupé a kabriolety odvozené z řad 1 a 3.
Další novinkou v nabídce bude pravděpodobně v roce 2014 model 1 GT, ten naváže na vyráběný model 5 GT a připravovaný typ 3 GT. Třída 1 GT vyjde z řady 1 (psali jsme ZDE). Měla by se stát konkurencí zejména pro A3 Sportback od Audi. Půjde tedy o luxusní pětidveřový čtyřmístný hatchback. Největším otazníkem je jaký bude vozidlo využívat pohon, přepokládá se že vyjede s pohonem přední nápravy, silnější motorizace však pravděpodobně dostanou pohon obou náprav xDrive. Podvozek bude vpředu využívat nápravu McPherson, vzadu bude osazena náprava typu Z. Pohon zajistí motory v duchu downsizingu přeplňované čtrnáctistovky a dvoulitry, předpokládá se, že pro náročnější klienty bude 1 GT osazena i šestiválcem.
Dále se zmíním o připravované bestiální M3, ta by měla také vyjet na silnice v roce 2014. U tohoto tradičního modelu bude nejpozoruhodnější použitá pohonná jednotka. Bude se jednat o třikrát přeplňovaný 3,3 litrový šestiválec. Dvě dmychadla budou poháněna výfukovými plyny, třetí bude poháněno elektricky. Výkon revoluční jednotky je odhadován na 450 koní (současná generace má výkon 420 koní). Uvedl to šéf divize M Friedrich Nitschke pro AutoExpress. Třikrát přeplňovaná jednotka by měla údajně dosahovat překvapivě nízké spotřeby benzinu. S novým 3,3 litrovým šestiválcem BMW počítá i pro připravované M2 Coupé a rychlé SUV X3 M.
zdroj: autocar.co.uk
snímek: motorauthority.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?