U BMW se budou v několika příštích letech dít velké věci. Nabídka modelů bude doplněna o řady 2 a 4. To budou kupé a kabriolety odvozené z řad 1 a 3.
Další novinkou v nabídce bude pravděpodobně v roce 2014 model 1 GT, ten naváže na vyráběný model 5 GT a připravovaný typ 3 GT. Třída 1 GT vyjde z řady 1 (psali jsme ZDE). Měla by se stát konkurencí zejména pro A3 Sportback od Audi. Půjde tedy o luxusní pětidveřový čtyřmístný hatchback. Největším otazníkem je jaký bude vozidlo využívat pohon, přepokládá se že vyjede s pohonem přední nápravy, silnější motorizace však pravděpodobně dostanou pohon obou náprav xDrive. Podvozek bude vpředu využívat nápravu McPherson, vzadu bude osazena náprava typu Z. Pohon zajistí motory v duchu downsizingu přeplňované čtrnáctistovky a dvoulitry, předpokládá se, že pro náročnější klienty bude 1 GT osazena i šestiválcem.
Dále se zmíním o připravované bestiální M3, ta by měla také vyjet na silnice v roce 2014. U tohoto tradičního modelu bude nejpozoruhodnější použitá pohonná jednotka. Bude se jednat o třikrát přeplňovaný 3,3 litrový šestiválec. Dvě dmychadla budou poháněna výfukovými plyny, třetí bude poháněno elektricky. Výkon revoluční jednotky je odhadován na 450 koní (současná generace má výkon 420 koní). Uvedl to šéf divize M Friedrich Nitschke pro AutoExpress. Třikrát přeplňovaná jednotka by měla údajně dosahovat překvapivě nízké spotřeby benzinu. S novým 3,3 litrovým šestiválcem BMW počítá i pro připravované M2 Coupé a rychlé SUV X3 M.
zdroj: autocar.co.uk
snímek: motorauthority.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.