U BMW se budou v několika příštích letech dít velké věci. Nabídka modelů bude doplněna o řady 2 a 4. To budou kupé a kabriolety odvozené z řad 1 a 3.
Další novinkou v nabídce bude pravděpodobně v roce 2014 model 1 GT, ten naváže na vyráběný model 5 GT a připravovaný typ 3 GT. Třída 1 GT vyjde z řady 1 (psali jsme ZDE). Měla by se stát konkurencí zejména pro A3 Sportback od Audi. Půjde tedy o luxusní pětidveřový čtyřmístný hatchback. Největším otazníkem je jaký bude vozidlo využívat pohon, přepokládá se že vyjede s pohonem přední nápravy, silnější motorizace však pravděpodobně dostanou pohon obou náprav xDrive. Podvozek bude vpředu využívat nápravu McPherson, vzadu bude osazena náprava typu Z. Pohon zajistí motory v duchu downsizingu přeplňované čtrnáctistovky a dvoulitry, předpokládá se, že pro náročnější klienty bude 1 GT osazena i šestiválcem.
Dále se zmíním o připravované bestiální M3, ta by měla také vyjet na silnice v roce 2014. U tohoto tradičního modelu bude nejpozoruhodnější použitá pohonná jednotka. Bude se jednat o třikrát přeplňovaný 3,3 litrový šestiválec. Dvě dmychadla budou poháněna výfukovými plyny, třetí bude poháněno elektricky. Výkon revoluční jednotky je odhadován na 450 koní (současná generace má výkon 420 koní). Uvedl to šéf divize M Friedrich Nitschke pro AutoExpress. Třikrát přeplňovaná jednotka by měla údajně dosahovat překvapivě nízké spotřeby benzinu. S novým 3,3 litrovým šestiválcem BMW počítá i pro připravované M2 Coupé a rychlé SUV X3 M.
zdroj: autocar.co.uk
snímek: motorauthority.com
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?