Nissan chtěl se svým Leafem porazit rekord v rychlosti jízdy do vrchu pozpátku. Je prý moc nebezpečný.
Elektromobily disponují pouze jednostupňovou převodovkou, která jim umožňuje dosahovat stejných rychlostí při jízdě vpřed i vzad, tedy po deaktivaci omezovače.
Přesně takto lehce upravený elektromobil, Nissan Leaf, chtěl zdolat s jezdcem Terry Grantem za volantem jízdu do vrchu pozpátku a to v rekordním čase.
Organizátorům se však zdálo, že couvání na klikaté silnici s maximální rychlostí 145 km/h je poněkud nebezpečné. Proto Nissanu pokud o rekord zakázali. Ten se však nevzdává a chce s rychlou couvačkou prorazit i tak, jen jindy, jinak a možná i jinde.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?