Vícero automobilek už pochopilo, že k vylepšení image a uspokojení sportovně založených zákazníků může sportovní divize značce jen prospět.
Když se vloni objevil na autosalonu v Göteborgu koncept C30 PCP (Polestar Concept Prototype - psali jme ZDE) vyvolal nadšení fandů značky. Tehdy ale od Volva zaznělo, že do sériové produkce se s C30 PCP nepočítá. Nyní to vypadá, že se karta obrátila a do médií prosakují nepotvrzené informace, že se vyrábět bude. Mělo by údajně vzniknout v omezené sérii 500 kusů.
Sportovní modely v nabídce Volva nikdy víceméně nebyly, čestnou vyjímkou byl model 850 T5R. Sedan a kombi poháněné přeplňovaným pětiválcem 2,3 litru a výkonem 184 kW. T5R vzniklo v době kdy byla značka úspěšná v britském šampionátu cestovních vozů.
V současnosti se Volvo účastní s typem C30 v závodech STCC a vozy jsou připravovány společností Polestar Performance. A dobré výsledky na poli motorsportu je třeba zůročit i v sériových modelech.
Ale vrátim se ke sportovní divizi, jako Mercedes má AMG, BMW divizi M tak Volvo pravděpodobně uvede na trh sportovní modely pod značkou PCP. Prvním modelem v nabídce by se měl stát C30 PCP vycházející z loňského konceptu. Rozhodně by nemělo v nabídce zůstat osamoceno a později jej doplní ostré verze dalších modelů značky. Pohon předních kol v těchto výkonových sférách nedává smysl a konstruktéři budou muset sáhnout k pohonu všech kol, ostatně i C30 PCP využívá systému Haldex.
Takže nadšenci pro Volva už mohou skoro jásat. Ostré volvo C30 se 405 koni pod kapotou, které generuje přeplňovaný 2,5 litrový pětiválec vyjede na silnice. Dosud se Volvo omezovalo na optické sportovní kity pod názvem R-Design, ty sice vypadaly skvěle ale zůstávalo jen u vzhledu a výkony chyběly. To už se snad stane minulostí.
zdroj: autoblog.com
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?