Vícero automobilek už pochopilo, že k vylepšení image a uspokojení sportovně založených zákazníků může sportovní divize značce jen prospět.
Když se vloni objevil na autosalonu v Göteborgu koncept C30 PCP (Polestar Concept Prototype - psali jme ZDE) vyvolal nadšení fandů značky. Tehdy ale od Volva zaznělo, že do sériové produkce se s C30 PCP nepočítá. Nyní to vypadá, že se karta obrátila a do médií prosakují nepotvrzené informace, že se vyrábět bude. Mělo by údajně vzniknout v omezené sérii 500 kusů.
Sportovní modely v nabídce Volva nikdy víceméně nebyly, čestnou vyjímkou byl model 850 T5R. Sedan a kombi poháněné přeplňovaným pětiválcem 2,3 litru a výkonem 184 kW. T5R vzniklo v době kdy byla značka úspěšná v britském šampionátu cestovních vozů.
V současnosti se Volvo účastní s typem C30 v závodech STCC a vozy jsou připravovány společností Polestar Performance. A dobré výsledky na poli motorsportu je třeba zůročit i v sériových modelech.
Ale vrátim se ke sportovní divizi, jako Mercedes má AMG, BMW divizi M tak Volvo pravděpodobně uvede na trh sportovní modely pod značkou PCP. Prvním modelem v nabídce by se měl stát C30 PCP vycházející z loňského konceptu. Rozhodně by nemělo v nabídce zůstat osamoceno a později jej doplní ostré verze dalších modelů značky. Pohon předních kol v těchto výkonových sférách nedává smysl a konstruktéři budou muset sáhnout k pohonu všech kol, ostatně i C30 PCP využívá systému Haldex.
Takže nadšenci pro Volva už mohou skoro jásat. Ostré volvo C30 se 405 koni pod kapotou, které generuje přeplňovaný 2,5 litrový pětiválec vyjede na silnice. Dosud se Volvo omezovalo na optické sportovní kity pod názvem R-Design, ty sice vypadaly skvěle ale zůstávalo jen u vzhledu a výkony chyběly. To už se snad stane minulostí.
zdroj: autoblog.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?