Založí Volvo divizi na ostré modely?

Jan Ševčík, 6. července 2011, 09:33 Google+

Vícero automobilek už pochopilo, že k vylepšení image a uspokojení sportovně založených zákazníků může sportovní divize značce jen prospět.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C30

C30 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Když se vloni objevil na autosalonu v Göteborgu koncept C30 PCP (Polestar Concept Prototype - psali jme ZDE) vyvolal nadšení fandů značky. Tehdy ale od Volva zaznělo, že do sériové produkce se s C30 PCP nepočítá. Nyní to vypadá, že se karta obrátila a do médií prosakují nepotvrzené informace, že se vyrábět bude. Mělo by údajně vzniknout v omezené sérii 500 kusů.

Sportovní modely v nabídce Volva nikdy víceméně nebyly, čestnou vyjímkou byl model 850 T5R. Sedan a kombi poháněné přeplňovaným pětiválcem 2,3 litru a výkonem 184 kW. T5R vzniklo v době kdy byla značka úspěšná v britském šampionátu cestovních vozů.

V současnosti se Volvo účastní s typem C30 v závodech STCC a vozy jsou připravovány společností Polestar Performance. A dobré výsledky na poli motorsportu je třeba zůročit i v sériových modelech.

Ale vrátim se ke sportovní divizi, jako Mercedes má AMG, BMW divizi M tak Volvo pravděpodobně uvede na trh sportovní modely pod značkou PCP. Prvním modelem v nabídce by se měl stát C30 PCP vycházející z loňského konceptu. Rozhodně by nemělo v nabídce zůstat osamoceno a později jej doplní ostré verze dalších modelů značky. Pohon předních kol v těchto výkonových sférách nedává smysl a konstruktéři budou muset sáhnout k pohonu všech kol, ostatně i C30 PCP využívá systému Haldex.

Takže nadšenci pro Volva už mohou skoro jásat. Ostré volvo C30 se 405 koni pod kapotou, které generuje přeplňovaný 2,5 litrový pětiválec vyjede na silnice. Dosud se Volvo omezovalo na optické sportovní kity pod názvem R-Design, ty sice vypadaly skvěle ale zůstávalo jen u vzhledu a výkony chyběly. To už se snad stane minulostí.

zdroj: autoblog.com

Vytisknout

Diskuze: Založí Volvo divizi na ostré modely?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

9-x Biofuel

Saab oznámil smělé plány

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud