Vícero automobilek už pochopilo, že k vylepšení image a uspokojení sportovně založených zákazníků může sportovní divize značce jen prospět.
Když se vloni objevil na autosalonu v Göteborgu koncept C30 PCP (Polestar Concept Prototype - psali jme ZDE) vyvolal nadšení fandů značky. Tehdy ale od Volva zaznělo, že do sériové produkce se s C30 PCP nepočítá. Nyní to vypadá, že se karta obrátila a do médií prosakují nepotvrzené informace, že se vyrábět bude. Mělo by údajně vzniknout v omezené sérii 500 kusů.
Sportovní modely v nabídce Volva nikdy víceméně nebyly, čestnou vyjímkou byl model 850 T5R. Sedan a kombi poháněné přeplňovaným pětiválcem 2,3 litru a výkonem 184 kW. T5R vzniklo v době kdy byla značka úspěšná v britském šampionátu cestovních vozů.
V současnosti se Volvo účastní s typem C30 v závodech STCC a vozy jsou připravovány společností Polestar Performance. A dobré výsledky na poli motorsportu je třeba zůročit i v sériových modelech.
Ale vrátim se ke sportovní divizi, jako Mercedes má AMG, BMW divizi M tak Volvo pravděpodobně uvede na trh sportovní modely pod značkou PCP. Prvním modelem v nabídce by se měl stát C30 PCP vycházející z loňského konceptu. Rozhodně by nemělo v nabídce zůstat osamoceno a později jej doplní ostré verze dalších modelů značky. Pohon předních kol v těchto výkonových sférách nedává smysl a konstruktéři budou muset sáhnout k pohonu všech kol, ostatně i C30 PCP využívá systému Haldex.
Takže nadšenci pro Volva už mohou skoro jásat. Ostré volvo C30 se 405 koni pod kapotou, které generuje přeplňovaný 2,5 litrový pětiválec vyjede na silnice. Dosud se Volvo omezovalo na optické sportovní kity pod názvem R-Design, ty sice vypadaly skvěle ale zůstávalo jen u vzhledu a výkony chyběly. To už se snad stane minulostí.
zdroj: autoblog.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.