Nissan se na blížícím se festivalu rychlosti v Goodwoodu hodlá zviditelnit hned dvěma originálními rekordy.
Jak rychle lze jet s elektromobilem dozadu? Přeci stejně rychle jako dopředu, protože současné elektromobily mají jen jednostupňovou převodovku. Proč toho tedy nevyužít a netrumfnout s Nissanem Leaf rekord v rychlosti couvání? Dopředu dokáže jet rychlostí 145 km/h, u couvání to asi bude vzhledem k aerodynamice o chlup méně, nicméně na rekord by to stačit mělo.
Druhý rekord bude asi trochu větším kumštem. Při jízdě na Goodwood Hill se má crossover Juke pokusit o rekord v rychlosti vyjetí na kopec. Ovšem pouze po dvou, jak je vidět na titulním snímku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?