Třístý kousek Bugatti Veyron zná svého majitele. Tím by se měla výrobní série uzavřít. Nicméně, nestane se tak.
Bugatti Veyron má mnoho nej. Byl a ve své supersportovní verzi znovu je nejrychlejším sériovým vozem světa, jde o pravděpodobně nejztrátovější projekt sportovního automobilu, jeho vývoj provázelo snad nejvíce problémů, jaké si lze jen představit. Přesto si ale dílo, jehož design navrhoval Slovák Jozef Kabaň, budeme pamatovat ještě dlouho.
Nyní Bugatti oznámilo, že poslední vůz ze série čítající 300 vozů byl prodán.
Na výrobní linky v továrně se však dozajista prášit nebude. Jde totiž jen o uzavřenu verzi Veyronu. Mimo té však francouzský automobilka vyrábí také otevřenou verzi Grand Sport. Ta má vlastní omezenou sérii na 150 kusů, takže po nějakou dobu ještě bude co vyrábět.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.