D11 může konečně do Hradce, pozemky jsou vykoupeny

Marek Litzman, 6. června 2011, 12:10 Google+

Předlouhých 17 let trvala domluva na odkoupení pozemků potřebných k prodloužení dálnice D11 do Hradce Králové. Nyní se konečně zadařilo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Spor státu s farmářkou Ludmilou Havránkovou byl v posledních 20 letech mediálním evergreenem. Hádky a jednání o to, kde se bude či nebude stavět a hospodařit plnily stránky deníků po dlouhou dobu. Teprve nyní se zdá, že je vše u konce.

Farmářka prodala pozemky potřebné ke stavbě dálnice D11 prozatím vedoucí těsně před Hradec Králové, státu za 90 milionů korun. Mimo to bude moci směnit s pozemkovým fondem jiné pozemky, které budou stavbou silnice znehodnoceny znemožněním přístupu.

V současné době končí dálnice D11 asi 4 kilometry před Hradcem Králové, dálniční úsek dlouhý 3,7 km je hotov asi ze třetiny, poslední 2,5 km bude možné dostavět nyní. Ministr dopravy Šmerda odhaduje cenu na 1,5 miliardy korun. Potíž je, že tyto peníze zatím v rozpočtu nejsou.

Pokud by se podařilo sehnat ministrovi dostatek finančních prostředků, stavba by mohla začít v příštím roce a hotova by mohla být v roce 2014. S prvními přípravnými pracemi se má začít ještě letos, poté, co farmářka sklidí úrodu.

Délka dálnice D11 je v současné době asi poloviční oproti finálnímu stavu. S délkou 84 km dosahuje do Hradce Králové, kde se od ní odštěpí rychlostní silnice R35, na kterou čeká jako na smilování dálnice D1. Půjde o její severní alternativu, proto by měla přetížené dálnici velmi ulevit. Sama D11 bude z Hradce Králové pokračovat na sever do Jaroměře a do Polska, kde se naváže na tamní dálnici S3.

Výstavba úseků do Jaroměře byla plánována již na tento rok, avšak nedostatek financí ve státní pokladně zahájení stavby zpozdil.

 

 

Vytisknout

Diskuze: D11 může konečně do Hradce, pozemky jsou vykoupeny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Yeti

Škoda radí ako ušetriť cestou na dovolenku 20 % paliva

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud