Předlouhých 17 let trvala domluva na odkoupení pozemků potřebných k prodloužení dálnice D11 do Hradce Králové. Nyní se konečně zadařilo.
Spor státu s farmářkou Ludmilou Havránkovou byl v posledních 20 letech mediálním evergreenem. Hádky a jednání o to, kde se bude či nebude stavět a hospodařit plnily stránky deníků po dlouhou dobu. Teprve nyní se zdá, že je vše u konce.
Farmářka prodala pozemky potřebné ke stavbě dálnice D11 prozatím vedoucí těsně před Hradec Králové, státu za 90 milionů korun. Mimo to bude moci směnit s pozemkovým fondem jiné pozemky, které budou stavbou silnice znehodnoceny znemožněním přístupu.
V současné době končí dálnice D11 asi 4 kilometry před Hradcem Králové, dálniční úsek dlouhý 3,7 km je hotov asi ze třetiny, poslední 2,5 km bude možné dostavět nyní. Ministr dopravy Šmerda odhaduje cenu na 1,5 miliardy korun. Potíž je, že tyto peníze zatím v rozpočtu nejsou.
Pokud by se podařilo sehnat ministrovi dostatek finančních prostředků, stavba by mohla začít v příštím roce a hotova by mohla být v roce 2014. S prvními přípravnými pracemi se má začít ještě letos, poté, co farmářka sklidí úrodu.
Délka dálnice D11 je v současné době asi poloviční oproti finálnímu stavu. S délkou 84 km dosahuje do Hradce Králové, kde se od ní odštěpí rychlostní silnice R35, na kterou čeká jako na smilování dálnice D1. Půjde o její severní alternativu, proto by měla přetížené dálnici velmi ulevit. Sama D11 bude z Hradce Králové pokračovat na sever do Jaroměře a do Polska, kde se naváže na tamní dálnici S3.
Výstavba úseků do Jaroměře byla plánována již na tento rok, avšak nedostatek financí ve státní pokladně zahájení stavby zpozdil.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?