Předlouhých 17 let trvala domluva na odkoupení pozemků potřebných k prodloužení dálnice D11 do Hradce Králové. Nyní se konečně zadařilo.
Spor státu s farmářkou Ludmilou Havránkovou byl v posledních 20 letech mediálním evergreenem. Hádky a jednání o to, kde se bude či nebude stavět a hospodařit plnily stránky deníků po dlouhou dobu. Teprve nyní se zdá, že je vše u konce.
Farmářka prodala pozemky potřebné ke stavbě dálnice D11 prozatím vedoucí těsně před Hradec Králové, státu za 90 milionů korun. Mimo to bude moci směnit s pozemkovým fondem jiné pozemky, které budou stavbou silnice znehodnoceny znemožněním přístupu.
V současné době končí dálnice D11 asi 4 kilometry před Hradcem Králové, dálniční úsek dlouhý 3,7 km je hotov asi ze třetiny, poslední 2,5 km bude možné dostavět nyní. Ministr dopravy Šmerda odhaduje cenu na 1,5 miliardy korun. Potíž je, že tyto peníze zatím v rozpočtu nejsou.
Pokud by se podařilo sehnat ministrovi dostatek finančních prostředků, stavba by mohla začít v příštím roce a hotova by mohla být v roce 2014. S prvními přípravnými pracemi se má začít ještě letos, poté, co farmářka sklidí úrodu.
Délka dálnice D11 je v současné době asi poloviční oproti finálnímu stavu. S délkou 84 km dosahuje do Hradce Králové, kde se od ní odštěpí rychlostní silnice R35, na kterou čeká jako na smilování dálnice D1. Půjde o její severní alternativu, proto by měla přetížené dálnici velmi ulevit. Sama D11 bude z Hradce Králové pokračovat na sever do Jaroměře a do Polska, kde se naváže na tamní dálnici S3.
Výstavba úseků do Jaroměře byla plánována již na tento rok, avšak nedostatek financí ve státní pokladně zahájení stavby zpozdil.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.