Škoda překvapuje studií Fabie Roadster

Fabia RS 2000 Roadster
Fabia RS 2000 Roadster, foto: Škoda Auto
Marek Litzman 2. června 2011 12:58
Sdílej:

Škoda na každoročním setkání na tuningovém srazu Wörthersee představuje, podobně jako loni, nový koncept. Tentokrát jde o skalpovanou Fabii.

Loni mohli návštěvníci každoročního setkání vidět posílené verze Fabie a Octavie RS+, které se podle některých spekulací nakonec přece jenom dostanou do výroby a to docela těsně před ukončením výroby jednotlivých modelů.

Nás ale nyní zajímá roadster odvozený od Fabie. Agresivní styling ukazuje na to, že exteriér není odvozen ani tak ze standardní Fabie, jako spíše ze závodního modelu S2000. Proč ne, na tuningovém srazu se to snese.

I ve verzi roadster si Fabia trochu nepochopitelně zachovala pětici dveří, elegantnější by jistě bylo  zadní pár odstranit. Jinak si ale ve Škodě dali na designu záležet.

Škoda ke svému konceptu žádné technické údaje neposkytla. A co se sériové výroby týče, tak na tu si můžeme nechat zajít chuť.

Nejen tento koncept je k vidění na stánku Škody na kultovním srazu. Ukazuje zde mimo jiné i obvyklou, uzavřenou verzi Fabie S2000, speciální verzi Fabie Monte Carlo a další.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.