Jeden ze zakladatelů současné elektromobilní mánie, Tesla, upustí od otevřeného sportovního roadsteru a přejde na něco poněkud mainstreamovějšího.
Firmě Tesla Motors ze Sillicon Valley se povedl husarský kousek. Před několika lety naprosto neznámá firma se dostala do povědomí nejen široké veřejnosti, ale také samotných automobilových gigantů, se kterými nyní firma spolupracuje.
Vůz, kterým se značka proslavila, model Tesla Roadster, letos, po třech letech výroby, skončí. Jeho náhrada je zatím v nedohlednu, na výrobních linkách bude totiž nahrazen crossoverem, jehož vzhled zatím neznáme.
Víme však, že bude založen na sedanu Model S, který chce automobilka vypustit již brzy. Existují už první finální exempláře. Sedan má s příplatkovou sadou baterií ujet až 480 kilometrů na jedno nabití, což už se zdá být slušná porce.
Sedanů i dalších modelů by automobilka rád prodávala více, než současných Roadsterů. Jejich počet za tři roky výroby nepřekročí 2000.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.