Jeden ze zakladatelů současné elektromobilní mánie, Tesla, upustí od otevřeného sportovního roadsteru a přejde na něco poněkud mainstreamovějšího.
Firmě Tesla Motors ze Sillicon Valley se povedl husarský kousek. Před několika lety naprosto neznámá firma se dostala do povědomí nejen široké veřejnosti, ale také samotných automobilových gigantů, se kterými nyní firma spolupracuje.
Vůz, kterým se značka proslavila, model Tesla Roadster, letos, po třech letech výroby, skončí. Jeho náhrada je zatím v nedohlednu, na výrobních linkách bude totiž nahrazen crossoverem, jehož vzhled zatím neznáme.
Víme však, že bude založen na sedanu Model S, který chce automobilka vypustit již brzy. Existují už první finální exempláře. Sedan má s příplatkovou sadou baterií ujet až 480 kilometrů na jedno nabití, což už se zdá být slušná porce.
Sedanů i dalších modelů by automobilka rád prodávala více, než současných Roadsterů. Jejich počet za tři roky výroby nepřekročí 2000.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.