Jeden ze zakladatelů současné elektromobilní mánie, Tesla, upustí od otevřeného sportovního roadsteru a přejde na něco poněkud mainstreamovějšího.
Firmě Tesla Motors ze Sillicon Valley se povedl husarský kousek. Před několika lety naprosto neznámá firma se dostala do povědomí nejen široké veřejnosti, ale také samotných automobilových gigantů, se kterými nyní firma spolupracuje.
Vůz, kterým se značka proslavila, model Tesla Roadster, letos, po třech letech výroby, skončí. Jeho náhrada je zatím v nedohlednu, na výrobních linkách bude totiž nahrazen crossoverem, jehož vzhled zatím neznáme.
Víme však, že bude založen na sedanu Model S, který chce automobilka vypustit již brzy. Existují už první finální exempláře. Sedan má s příplatkovou sadou baterií ujet až 480 kilometrů na jedno nabití, což už se zdá být slušná porce.
Sedanů i dalších modelů by automobilka rád prodávala více, než současných Roadsterů. Jejich počet za tři roky výroby nepřekročí 2000.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?