V roce 2025 by měla být čtvrtina řidičů starší 65 let, do roku 2050 by se jejich podíl mohl zvýšit až na jednu třetinu. Se zvyšujícím se věkem však stoupá riziko srdeční příhody, tedy co s tím?
Problém náhlých potíží na silnicích existuje již dlouho. Jen v poslední době jsme mohli sledovat hned dvě nehody autobusů na městských linkách v Brně a v Praze, které byly zapříčiněny náhlou srdeční nevolností. Celkově, nehledě jen na autobusy, se podobných nehod stává relativně hodně. A bude stále hůře, s tím, jak populace stárne, objevuje se čím dál více starších řidičů, přičemž riziko srdeční příhody roste spolu s věkem. Přitom řešení se nabízí.
Každý řidič je po celou cestu usazen v sedadle. Ford proto vyvíjí systém, který bude integrován do sedačky. Šestice elektrod bude monitorovat základní srdeční funkce podobně, jak se tomu děje v nemocnicích.
Ford se dušuje, že systém je navržen tak, aby dokázal monitorovat 95 % osob při 98 % času stráveného za volantem.
Automobilka nyní hledá způsoby, jakými systém integrovat s ostatními bezpečnostními prvky ve voze.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.