V roce 2025 by měla být čtvrtina řidičů starší 65 let, do roku 2050 by se jejich podíl mohl zvýšit až na jednu třetinu. Se zvyšujícím se věkem však stoupá riziko srdeční příhody, tedy co s tím?
Problém náhlých potíží na silnicích existuje již dlouho. Jen v poslední době jsme mohli sledovat hned dvě nehody autobusů na městských linkách v Brně a v Praze, které byly zapříčiněny náhlou srdeční nevolností. Celkově, nehledě jen na autobusy, se podobných nehod stává relativně hodně. A bude stále hůře, s tím, jak populace stárne, objevuje se čím dál více starších řidičů, přičemž riziko srdeční příhody roste spolu s věkem. Přitom řešení se nabízí.
Každý řidič je po celou cestu usazen v sedadle. Ford proto vyvíjí systém, který bude integrován do sedačky. Šestice elektrod bude monitorovat základní srdeční funkce podobně, jak se tomu děje v nemocnicích.
Ford se dušuje, že systém je navržen tak, aby dokázal monitorovat 95 % osob při 98 % času stráveného za volantem.
Automobilka nyní hledá způsoby, jakými systém integrovat s ostatními bezpečnostními prvky ve voze.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?