Německá společnost Endora představila superposrt EC1, který by ráda v dohledné době poslala do výroby. Retro sporťák je vybaven výkonným motorem.
Sporťák Endora SC1 spojuje ve svém vzhledu mnoho stylů. Patrný je velký vliv klasických automobilů ze 60. a 70. let, přední část velmi připomíná klasickou Hondu NSX.
I přes retro vzhled využívá koncept velmi moderních technologií. Karoserie je vybavena z plastu a karbonu, osvětlení je kompletně realizováno LED technologií až je hlavní světlomety. Ty využívají technologie HID, tedy moderní, vysoce svítivé variace na obloukovou lampu.
O chlup méně současný je motor. Ten je převzat z Chevroletu Corvette a z objemu 6,2 litru dává 426 koní. Postupně se má výkon navýšit díky použití sedmilitrové varianty motoru na 512 koní. Nejvyšší variantou má být přeplňovaný motor o výkonu 650 koní. Na výběr bude automatická a manuální převodovka, v každém případě se šesti stupni.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?