Německá společnost Endora představila superposrt EC1, který by ráda v dohledné době poslala do výroby. Retro sporťák je vybaven výkonným motorem.
Sporťák Endora SC1 spojuje ve svém vzhledu mnoho stylů. Patrný je velký vliv klasických automobilů ze 60. a 70. let, přední část velmi připomíná klasickou Hondu NSX.
I přes retro vzhled využívá koncept velmi moderních technologií. Karoserie je vybavena z plastu a karbonu, osvětlení je kompletně realizováno LED technologií až je hlavní světlomety. Ty využívají technologie HID, tedy moderní, vysoce svítivé variace na obloukovou lampu.
O chlup méně současný je motor. Ten je převzat z Chevroletu Corvette a z objemu 6,2 litru dává 426 koní. Postupně se má výkon navýšit díky použití sedmilitrové varianty motoru na 512 koní. Nejvyšší variantou má být přeplňovaný motor o výkonu 650 koní. Na výběr bude automatická a manuální převodovka, v každém případě se šesti stupni.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?