Další trochu kuriózní svolávačka potkala Citroën. Zjistilo se, že u verzí určených pro země, kde se jezdí vlevo, může brzdit i spolujezdec, což rozhodně není normální.
Citroën, podobně jako mnoho dalších automobilek, nabízí své Picasso i ve verzi pro země, kde se jezdí vlevo. Takto se jezdí jen v menšině zemí světa, kromě Velké Británie v Indii, Austrálii, Japonsku a na jihu Afriky. Na všech těchto trzích se navíc Citroën vůbec neprodává, proto při přestavbě přistoupil k jednoduchému řešení.
Část původních komponentů zůstala na pro nás tradičním místě, jen nenapojena na žádné ovládací prvky. Ovšem stále tam je, takže pokud spolujezdec zatlačí na jedno přesné místo v podlaze, aktivuje se brzdový systém.
Trochu nechápu, jak mohla takováto vada utéci během vývoje, nicméně pro Citroën to znamená opravu mnoha kousků C3 Picasso.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?