Koncpety či, jak tomu u Rollsu říkají, experimentální vozidla, nejsou ničím až tak novým. Jedno takové se nyní dostalo do aukce. A stojí za vidění.
První experimentální vozidlo vyrobila továrna Rolls-Royce již v roce 1919 a pravděpodobně šlo o první koncepční automobil v historii, byť obvykle se tohle prvenství připisuje až o dvacet let mladšímu Buicku Y-Job. Nás ale více zajímá jiný, trochu pozdější koncept, Rolls Royce 10EX.
Tento vůz byl v roce 1926 postaven na základě Phantomu I, který nahrazil slavný Silver Ghost. Phantom I se začal vyrábět roku 1925 a na linkách zůstal až do roku 1931.
V té době ještě nebyla žádná aerodynamika na pořadu dne, auta byla hranatá jako krabice od televize a náznaky aerodynamického tvaru měly jen sportovní vozy. Takovým byl i 10EX, který dostal torpédovitý trup s dlouhou, kulatou zádí. Z Phantomu byla převzata téměř veškerá technika, tedy včetně motoru o objemu 7,7 litru. Jeho výkon neznáme, ten nejdůležitější je, že automobilka jej zásadně neudávala. Druhý je, že výkon postupně rostl docela značným tempem, udává se však přibližná hodnota kolem 100 koní.
Tento fascinující koncept obsahující notný kus historie je v krásně zrenovovaném stavu na prodej během aukce, která se uskuteční na konci června. Očekává se, že kupec za něj dá přinejmenším 400 tisíc liber (přes 11 milionů korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.